به گزارش فارس، بیزینس مانیتور در گزارشی از چشم انداز اقتصادی ایران تا سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرد تولیدات برنج ایران در دوره ۵ ساله ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ رشد ۱۵.۱ درصدی را شاهد خواهد بود و به ۱.۷ میلیون تن خواهد رسید.
افزایش تقاضا و افزایش کوتاه مدت در قیمت‌های جهانی، برخی از تولیدکنندگان برنج در ایران را به افزایش تولید خود تشویق می کند. دولت نیز تلاش‌هایی برای محدود کردن واردات با وضع کردن تعرفه‌های گمرکی انجام خواهد داد و در نتیجه انتظار می رود تولید برنج در ایران طی این مدت افزایش یابد.
بر اساس این گزاش مصرف ذرت در ایران تا سال ۲۰۱۵ رشد ۱۷.۶ درصدی خواهد داشت و به ۶.۶ میلیون تن خواهد رسید. این رشد بیشتر به علت رشد بخش دامداری و رشد مصرف داخلی گوشت است. میزان تولید ذرت ایران کم و غیر قابل توجه است.
تولید ماکیان نیز تا سال ۲۰۱۵ رشدی ۱۶.۷ درصدی خواهد داشت و این میزان برابر با ۱.۹ میلیون تن خواهد بود. تولید ماکیان با کم شدن قیمت مواد غذایی در سال‌های آتی رشد خواهد داشت و تقاضای داخلی برای گوشت به خصوص مرغ افزایش می‌یابد.
پیشبینی رشد واقعی تولید ناخالص داخلی ایران نیز در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱.۲ درصد است که این میزان در سال ۲۰۱۱ برابر با ۱.۶ درصد و متوسط آن در طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ برابر با ۲ درصد برآورد شده است.