همانطور که می دانید اپل مدتی پیش در رویداد خود به صورت رسمی از گوشی های آیفون و آیفون ۷ رونمایی کرد و عرضه آن ها نیز از مدتی پیش آغاز شده است. جدیدترین گوشی های آیفون از ویژگی های زیادی برخوردار است که می تواند توجه همه را به خود جلب کند. اگر قصد خرید گوشی آیفون ۷ یا ۷ پلاس را دارید و یا صاحب آن هستید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

روشن کردن صفحه نمایش گوشی با حرکت رو به بالای دست

همانطور که می دانید جدیدترین گوشی های آیفون با سیستم عامل ۱۰ iOS عرضه شده اند که ویژگی های نرم افزاری این گوشی ها را تا حد زیادی گسترش داده است. یکی از ویژگی های جالب گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس و iOS 10 این است که کاربران می توانند در حالی که گوشی را در دست دارند، با حرکت رو به بالای دست، صفحه نمایش آن را روشن کنند. البته لازم به ذکر است که این حالت فقط صفحه نمایش گوشی را روشن می کند و قفل آن را باز نمی کند.

کسب اطمینان از اینکه آب به گوشی آسیب نزده است

یکی از بهترین راه ها برای کسب اطمینان از اینکه آب به گوشی آسیبی وارد نکرده است، روشن کردن گوشی است. چنانچه رطوبت به داخل گوشی نفوذ کرده باشد، هنگامی که گوشی را روشن می کنید، هشداری دریافت می کنید.

چنانچه با این هشدار مواجه شدید، هر وسیله ای را که توسط پورت لایتنینگ به گوشی متصل شده است، از آن جدا کنید و گوشی را خاموش کنید و اجازه دهید گوشی کاملا خشک شود.

گوشی آیفون ۷ و ۷ پلاس ضد آب هستند و چنانچه در آب افتادند، به معنای این نیست که این گوشی ها حتما آسیب دیده اند.

دسترسی سریع به دوربین گوشی هنگامی که گوشی قفل است

گاهی اوقات می خواهید سریعا از صحنه ای عکس بگیرید و حتی فرصت باز کردن قفل گوشی را نیز ندارید. کاربران به لطف برخورداری گوشی های جدید آیفون از iOS 10، می توانند حتی هنگامی که گوشی قفل است، نیز سریعا از دوربین آن استفاده کنند.

هنگامی که گوشی قفل است، با حرکت انگشت به سمت راست (سوایپ کردن) می توانید به راحتی از دوربین گوشی خود استفاده کنید.

در مورد حریم خصوصی خود نیز نگران نباشید؛ زیرا افراد به وسیله این ویژگی فقط می توانند از دوربین گوشی استفاده کنند و امکان دسترسی به تصاویر و یا اپلیکیشن های دیگر بدون باز کردن قفل گوشی وجود ندارد.

سفارشی سازی دکمه Home

در دکمه Home گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس یک سری تغییرات اساسی انجام شده است و واکنش این دکمه نسبت به دکمه Home تمام گوشی های آیفون که تا کنون عرضه شده است، سریع تر است. در دکمه Home این گوشی یک موتور بازخورد لمسی جدید تعبیه شده است که با ایجاد یک سری واکنش های لرزشی استفاده از این دکمه در گوشی های جدید آیفون را بسیار آسان می کند. واکنش این دکمه Home متناسب با میزان فشار کاربر هنگام لمس دکمه، منفاوت است. دکمه Home گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس به جای اینکه همانند دکمه های فیزیکی با فشار انگشت کاربر صدای کلیک بدهد؛ با لرزش به فشار کاربر واکنش نشان می دهد.

اما خبر خوب این است که کاربران می توانند این دکمه را دقیقا هر طور که می خواهند، شخصی سازی کنند.

گرفتن عکس هایی بهتر با دوربین گوشی های جدید آیفون

گوشی های آیفون همیشه به داشتن دوربین های خوب معروف بوده اند و گوشی های جدید آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هر دو گوشی آیفون ۷ و ۷ پلاس مجهز به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی هستند و از ویژگی OIS (تثبیت کننده تصویر اپتیکال) برخوردار هستند. در دوربین این دو گوشی از لنزهایی با دریچه دیافراگم عریض تر استفاده شده است که باعث شده است که نور ۵۰ درصد بیشتر به لنز برسد و سرعت شاتر نیز ۶۰ درصد افزیش پیدا کند؛ بنابراین کاربران می توانند راحت تر از همیشه در مکان های کم نور، تصاویر با کیفیتی را ثبت کنند.

فلش چهارگانه دوربین این گوشی ها نیز وضعیت بهتری پیدا کرده است و دارای دو حالت است. چهارگانه بودن فلش دوربین این گوشی ها باعث افزایش ۵۰ درصدی نور محیط و رسیدن ۵۰ درصد نور بیشتر به لنز دوربین شده است.

اگر سوسوی نور در تصاویر و فیلم ها که توسط منابع مصنوعی نور ایجاد می شود، شما را آزار می دهد، باید بدانید حسگری در دوربین گوشی های جدید آیفون قرار داده شده است که با این مشکل مقابله می کند و تا حدودی آن را برطرف می کند.

در دوربین این گوشی ها برای ایجاد نوردهی خودکار، تنظیم فوکوس خودکار، انتخاب توازن نور سفید و موارد دیگر، از الگوریتم های یادگیری ماشینی استفاده شده است. این ویژگی ها با ویژگی های دیگری همچون tone mapping (تنظیم میزان روشنایی پیکسل ها برای نمایش داده شدن در نمایشگرها به بهترین شکل ممکن)، کاهش نویز و ترکیب چند تصویر با یکدیگر برای ایجاد تصویر نهایی، ترکیب شده اند و بهترین کیفیت را برای دوربین گوشی های جدید آیفون به ارمغان آورده اند.

ثبت تصاویر سلفی بهتر

دوربین سلفی گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند. دوربین سلفی این گوشی ها از ۵ مگاپیکسل به ۷ مگاپیکسل ارتقا یافته است و کاربران می توانند با دوربین سلفی این گوشی ها نیز تصاویر با کیفیتی ثبت کنند. کیفیت تصاویر در هنگام تماس تصویری از طریق اپلیکیشن FaceTime نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

قابلیت تثبیت تصویر در دوربین سلفی گوشی های جدید آیفون نیز به کار گرفته شده است و گسترده وسیعی از رنگ ها توسط دوربین سلفی ایجاد می شود که باعث می شود رنگ ها در تصاویر واقعی تر و طبیعی تر به نظر برسند.

ایجاد ابزار و ویژگی های جدید برای بهتر شدن تصاویر Live

زمانی که اپل ویژگی Live Photo (هنگامی که کاربر دکمه شاتر را می زند، یک ویدیو بسیار کوتاه ۱٫۵ ثانیه ای قبل و بعد از تصویر ضبط می شود که باعث می شود تصویر متحرک به نظر برسند) را معرفی کرد، مطمئن نبودیم که عملکرد این ویژگی تا چه اندازه ای می تواند خوب باشد؛ اما بسیاری از کاربران از این ویژگی استقبال کردند.

در آیفون ۷ این ویژگی حتی بهتر هم شده است. کاربران می توانند با استفاده با از ویژگی تثبیت کننده تصویر، تصاویر زنده بهتر و بدون لرزشی را ثبت کنند. علاوه بر این در گوشی های جدید آیفون ابزارهای وجود دارد که افراد می توانند تصویر Live خود را به وسیله آن ها ویرایش کنند و برای بهتر شدن این تصاویر تغییرات جدیدی در آن ها ایجاد کنند و آن‌ ها را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید. اپل امکان استفاده از این ابزارها را برای توسعه دهندگان مستقل اپلیکیشن ها نیز فراهم کرده است؛ بنابراین انتظار می رود اپلیکیشن های زیادی در آینده از تصاویر Live اپل پشتیبانی کنند.

مشاهده سریع تصاویر به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن هایی است که توسط توسعه دهندگان مستقل ایجاد شده است و بر روی iOS به خوبی جواب می دهد. اگر به تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی علاقه زیادی دارید، قطعا از طرفداران این اپلیکیشن هستید.

کاربران می توانند با استفاده از دوربین گوشی های آیفون و آیفون ۷ تصاویر روشن تر و واضح تری ثبت کنند و در این اپلیکیشن به اشتراک بگذارنند. علاوه بر این، در آپدیت های جدید اینستاگرام نیز فیلترهای جدیدی به آن اضافه شده است که با استفاده از گستره وسیعی از رنگ ها، ظاهر تصاویر را به کلی تغییر می دهند.

در iOS 10 استفاده از این اپلیکیشن حتی ساده تر هم شده است و این امکان برای کاربران فراهم شده است که زمانی که یکی از مخاطبان اینستاگرام آن ها، تصویری را به اشتراک می گذارد، سریعا آن تصویر را مشاهده کنند و برای مشاهده این تصاویر نیازی نیست از اپلیکیشنی که در حال کار کردن با آن هستند، خارج شوند.

لذت از صدایی با کیفیت

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در مراسم رونمایی گوشی های جدید آیفون به این نکته اشاره کرد که موسیقی برای اپل از اهمیت زیادی برخوردار است و در گوشی های جدید تغییرات زیادی برای افزایش کیفیت صدا صورت گرفته است.

بزرگترین تغییری که در این گوشی ها انجام شده است، حذف جک ۳٫۵ میلیمتری است و هدفون به وسیله پورت لایتنینگ به این گوشی ها متصل می شود که با انتقال بهتر داده ها باعث افزایش کیفیت صدا می شود. کاربران می توانند با استفاده از مبدل جک ۳٫۵ میلی متری به پورت لایتنینگ، از هدفون های قدیمی خود نیز استفاده کنند.

تغییر دیگری که در گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس صورت گرفته است، به کار گیری بلندگوهای استریو در این گوشی ها است که باعث شده است صدای بلندگوهای گوشی های جدید نسبت به آیفون ۶ اس، دو برابر شود. با افزایش پویایی صدا در بلند گوی گوشی های جدید، کیفیت صدای آن ها نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و کاربر در هنگام تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی از صدای این بلندگوها لذت می برد.

حداکثر استفاده از هدفون های بی سیم Airpods

اپل هم زمان با رونمایی از گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس، هدفون های بی سیم جدید خود با نام Airpods را نیز معرفی کرد. این هدفون ها همانند هدفون های مشابه از طریق بلوتوث با گوشی ارتباط برقرار می کند.

این هدفون ها به راحتی با گوشی ارتباط برقرار می کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در جعبه آن ها را باز کنید و جعبه را نزدیک گوشی نگه دارید، سپس هدفون به صورت خودکار به گوشی متصل می شود. قابلیت جالب دیگر این هدفون این است که زمانی که هدفون ها را از گوش خود خارج می کنید، پخش موسیقی به صورت خودکار متوقف می شود و حالت استندبای آن ها فعال می شود که باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود.

با هر شارژ این هدفون ها می توانید ۵ ساعت از آن ها استفاده کنید و زمانی که آن ها را در جعبه بگذارید، به صورت خودکار شارژ می شوند و خود جعبه هم انرژی مورد نیاز هدفون ها را برای ۲۴ ساعت تأمین می کند.

کاربران با دو بار ضربه زدن به هدفون می توانند از دستیار مجازی Siri استفاده کنند. هنگامی که کاربر در حال صحبت کردن است، حسگرهای شتاب سنج تعبیه شده در هدفون ها صدای کاربر را تشخیص می دهند و با حذف صداهای محیطی دیگر، صدای شفافی برای کاربر ایجاد می کند.

این هدفون ها در ماه آینده میلادی با قیمت ۱۵۹ دلار عرضه خواهند شد.