ناهماهنگی کابینه، نقطه ضعف بزرگ دولت یازدهم

گروه اقتصادی- عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت یازدهم توانسته به توفیقات نسبی در حوزه اقتصاد دست یابد.

 

به گزارش افکار نیوز، وی افزود: دولت وقت بسیاری را صرف برجام و امضای آن کرد و با توجه به اظهارات ظریف در مجلس باید گفت طرف مقابل به قول و قرارهای خود پایبندی کامل نداشته و در نتیجه برجام برخلاف انتظارها به توفیق 100درصدی دست نیافته است.

 

وی درباره محقق نشدن وعده های انتخاباتی و ... در این سه سال بیان کرد: بخشی از آن به دلیل سیاست های داخلی و بخشی دیگر مربوط به سیاست های برون کشوری بوده به طوری که برخلاف انتظارها اهداف برجام به طور کامل محقق نشده و هنوز شاهد سرمایه گذاری های خارجی نیستیم و دولت نیز به این مساله اذعان دارد.

وی ادامه داد: بانک های بزرگ دنیا هنوز برای آمدن به ایران تعلل دارند که این موضوع بیانگر مسائل خاصی است که دولت روحانی باید بستر را فراهم ساخته و امنیت مورد نظر را تامین کند.

صدری عنوان کرد: دولت روحانی در سال  92خزانه را به صورت خالی تحویل گرفت و تمام وعده های انتخاباتی را بر مبنای امید به مذاکرات و ... داد اما با وجود موفق بودن مذاکرات و سفر هیات های تجاری شامل تاجران و سرمایه گذاران خارجی نتیجه ای حصول نشده و دولت هنوز در انتظار تحقق وعده های طرف مقابل است.

وی تاکید کرد: در دولت های نهم و دهم قیمت هر بشکه نفت تقریبا 170دلار بود و متاسفانه در دولت های گذشته 750میلیارد دلار برباد رفت و در سال 91 خزانه خالی شد و دلار از هزار تومان به بیش از 4هزار تومان رسید که عوارض این مساله دامنگیر دولت روحانی نیز شد.

این اقتصاددان گفت: یکی از نقاط ضعف بزرگ دولت روحانی، ناهماهنگی کابینه است در حالی که روحانی کوشیده افرادی را برگزیند که بیشترین هماهنگی را با هم داشته باشند اما شاهد سلایق و سیاست های مختلف درون دولت هستیم و این مساله سبب شده تا دولت نتواند به وعده های خود عمل کند و اهداف خود را پیش ببرد.

وی درباره وضعیت اقتصاد در یک سال پایانی دولت یازدهم اظهار کرد: بعید می دانم اتفاق خاصی بیافتد.

 

مهرنوش حیدری