خبر چیت‌چیان برای حل بحران آب

 حمید چیت‌چیان  اظهار کرد: سند ملی آب کشور که تدوین شده است در شورای عالی آب کشور به بحث گذاشته می‌شود و نتیجه آن در صورت نیاز به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه خواهد شد و در نهایت سند کلی به تایید مقام معظم رهبری می‌رسد.

وی در خصوص جزئیات این سند، اظهار کرد: اساس کار بر مبنای مطالعات جامع پایه‌گذاری شده که تاکنون نیز نتایج خوبی در پی داشته است.

به گفته وی، سند ملی آب کشور در ۸۰۰ جلد تدوین و آماده شده که امیدواریم هرچه زودتر ارائه شود، چراکه قطعا تدوین و اجرای این سند می‌تواند تاثیرات مثبتی در صنعت آب داشته باشد.

وزیر نیرو با بیان این‌که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد سند ملی آب کشور تا پایان سال قابلیت ارائه را داشته باشد، گفت: برای تدوین این سند مطالعات جامعی در حوزه آب صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، وجود بحران آب در کشور، مسئولان عالی آب را وادار به تبیین سندی در راستای بهبود وضعیت آبی ایران کرد که البته برای این موضوع نیز فشارهایی از سوی مقامات والاتر وجود داشت؛ به طوری که پیش از این معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک رئیس جمهور گفته بود که باید سندی تحت عنوان 'گزارش ملی آب"' با عنوان فرعی "تاریخ سیاسی پیدایش بحران آب در ایران" تدوین شود.

همچنین برنامه ششم توسعه نیز تاکید ویژه ای به حل بحران آب دارد. در همین زمینه بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران آبی، تدوین "برنامه ملی آب" را راهی برای حل و یا جلوگیری از تشدیدهای بحران آبی می دانند.