فرصت محدود دولت برای عمل به وعده های انتخاباتی

گروه اقتصادی - حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با افکارنیوز اظهار کرد: در سال های اخیر متاسفانه نه تنها اقدامی در زمینه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال صورت نگرفته بلکه بسیاری از بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی تعطیل و ورشکسته شده اند.

وی افزود: در دولت یازدهم بانک ها نه تنها دولت بلکه بانک ها نیز از بخش تولید حمایت نکردند و کمبود نقدینگی و نبود امکانات سبب نابودی این بخش شده است.

وی تاکید کرد: دولت در این مدت عمده برنامه های خود را بر روی مساله تحریم ها متمرکز کرد و تقریبا از مسائل و مشکلات داخلی غافل شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: در حالی که باید اقتصاد داخلی را در اولویت قرار داده و با حمایت از واحدهای تولیدی به ویژه بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ زمینه های رونق اقتصادی را فراهم و میزان اشتغال را افزایش می داد.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته بسیاری از واحدها توان ادامه فعالیت را از دست داده اند و نیروهای فعال آنها نیز تعدیل و بیکار شده اند در حالی که دولت از آمار ایجاد اشتغال سخن می گوید اما واقعیت چیز دیگری است.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: دولت زمان زیادی برای آزمون خطا ندارد و فرصت آن برای عمل به وعده های انتخاباتی محدود است بنابراین باید در یک سال باقی مبارزه با قاچاق کالا و ممانعت از واردات بی رویه را در اولویت قرار داده و با حمایت از تولیدات داخلی و همچنین افزایش قدرت خرید بستر مناسب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را فراهم سازد.

وی تاکید کرد: دولت باید بانک ها را موظف به حمایت از تولید با نرخ سود پایین و عادلانه کند زیرا بسیاری از واحدهای تولیدی از کمبود نقدینگی رنج می برند در حالی که با در اختیار داشتن منابع مالی مناسب می توانند به تولید محصولات با کیفیت دست زده و تعداد زیادی از جوانان تحصیلکرده و جویای کار را به کار گیرند.

مهرنوش حیدری