رکود به بازار میوه وتره‌بار رسید

 سیدحسین مهاجران با بیان اینکه قیمت انواع میوه، سبزی و صیفی‌جات نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است، اظهار داشت: در حال حاضر، رکود سنگینی بر بازار حاکم است و تقاضای چندانی برای میوه وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد فرا رسیدن ایام محرم و تعطیلی مجالس دلیل این امر است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان ماه محرم قیمت میوه گران نخواهد شد؟ افزود: باید مدتی بگذرد تا بتوان در این زمینه نظر داد؛ اما فعلا کمبودی در زمینه میوه، سبزی و صیفی‌جات نداریم و باید دید بعد از ایام محرم و صفر و افزایش تقاضا برای این محصولات، چه شراطی پیش می‌آید.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت خیار رسمی ۲۵۰۰ تومان و خیار گلخانه‌ای بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است؛ ضمن اینکه قیمت نارنگی اکنون بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، سیب‌زمینی بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان و لیموشیرین بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی اظهار داشت: قیمت هر کیلو پرتقال ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، گریپ‌فروت بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، موز بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، شلیل بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، هندوانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ تومان، خربزه بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان، انار بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، سبزی جور(پلو، کوکو، آش و قورمه) بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان و سبزی خوردن بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان است.

مهاجران افزود: قیمت زغال‌اخته داخلی بین ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان، گلابی شاه‌میوه ۱۱ هزارتومان، گلابی بیروتی ۱۲ هزارتومان، لیموترش سنگی ۶ هزارتومان، لیموترش میناب و جهرم بین ۶ تا ۸ هزار تومان و لیموترش سواکرده ۱۱ هزارتومان است. ‌

وی ادامه داد: قیمت هلو با کیفیت متوسط ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، هلوی  باکیفیت بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و سیب درختی نیز بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان است.