احمدرضا عامری افزود: با وجود رشد سفرها طی روزهای آتی، نرخ بلیت اتوبوس ها افزایش نمی یابد زیرا سیستم فروش بلیت به گونه ای است که تحت نظارت سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور و اتحادیه تعاونی مسافری قراردارد.

وی ادامه داد:اگرچه ۴ روز پیش رو، تعطیل است اما اوج سفرها را در امروز شاهد هستیم چون در روزهای آینده مردم در حال عزاداری هستند و حجم سفرها کاهش می یابد.

به گفته عامری، درحال حاضر ظرفیت محدودی برای اتوبوس ها داریم و امکان افزایش آنها وجود ندارد البته اتوبوس های تعمیراتی به سرویس اضافه شده اند و هم اکنون آماده سفر هستند اما برنامه ای برای افزایش تعداد اتوبوس ها نداریم.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری ادامه داد: اتوبوس جدیدی به ناوگان اضافه نمی شود اما تعداد سرویس ها افزوده می شود یعنی با رسیدن اتوبوس به مقصد، راننده تغییر کرده و اتوبوس بلافاصله مسیر برگشت را طی می کند.

وی به افزایش تردد در مناطق مرزی در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی(ع) اشاره کرد و گفت: در تعطیلات روزهای آینده، سفر به عتبات عالیات افزایش چندانی ندارد بلکه اوج سفر به کربلا برای اربعین حسینی است.

عامری اظهار کرد: بیشترترددها و سفرها در روزهای آینده داخلی است و اگرچه پیش بینی می شود که شهرهای مذهبی مقصد بسیاری از عزاداران باشند اما تجربه سال های گذشته نشان می دهد که تعداد سفرها و جابه‌جایی‌ها بین مناطق مختلف کشور تقسیم می شود.