نیره پیروزبخت در مراسم بزرگداشت روز استاندارد اظهارداشت: اخذ استاندارد پیش از تولید محصول ضروری است و این امر مهم نباید به بعد از تولید سپرده شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز استاندارد به منظور مروری بر برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در این بخش و تدوین نقشه راه مناسب برای آینده افزود: پیشرفت تکنولوژی باعث شده که نظم بهتری را در بخش‌های صنعتی به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جدید به راهکارهای تازه نیازمند است، گفت: بند 24 سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری دارای نکات غنی و حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار داشته باشد.

پیروزبخت تأکید کرد: استاندارد باید در تمام کالاها مورد توجه قرار گیرد و در همین رابطه بنا شده که اخذ استاندارد نان سنتی نیز اجباری شود.

به گفته وی، در طول فعالیت سازمان استاندارد 30 هزار استاندارد تدوین شده و این تعداد طی 3 سال گذشته حدود 11 هزار مورد بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تشکیل 30 هزار پرونده قضایی برای جاعلان نشان استاندارد، گفت: رتبه ایران در فضای بین‌المللی و در سازمان بین‌المللی ایزو از جایگاه 31 به 27 ارتقاء یافته است.