مشتریان مدل نوت 7 سامسونگ در ایالت‌های نوادا، پنسیلوانیا و کالیفرنیا قصد دارند شکایتی گروهی علیه کمپانی کره‌ای به دلیل فروش گوشی‌های هوشمند معیوب و خطرناک طرح کنند.

 

دردسرهای مدل نوت 7 پس از انفجار چندین دستگاه برای سامسونگ تمامی ندارد. هرچند سامسونگ دیگر این مدل گوشی تلفن همراه را در بازار عرضه نمی‌کند و حتی مدل‌های فروخته شده را پس گرفته است؛ بسیاری از مشتریان تصمیم گرفتند علیه سامسونگ شکایت رسمی طرح کنند.

 

سامسونگ هفته گذشته و درحالیکه فقط 2 ماه از عرضه مدل نوت 7 گذشته بود، توقف فروش این محصول دارای نقص را که خود به خود دچار انفجار و آتش‌سوزی می‌شود، متوقف کرد. سامسونگ برای بازپس‌گیری 2.5 میلیون دستگاه نوت 7 اعلام امادگی کرده است. سخنگوی سامسونگ حاضر به اظهار نظر در مورد شکایت احتمالی از این کمپانی نشد.

 

استفاده‌کنندگان از نوت 7 در سه ایالت نوادا، پنسیلوانیا و کالیفرنیا به هزینه‌ای که در این مدت به آنها تحمیل شده است معترض هستند.

 

نخستین طرح شکایت از سامسونگ در این زمینه ماه گذشته و در آمریکا مطرح شد. این روزها خبرهایی از احتمال طرح چند شکایت در کره جنوبی نیز مطرح شده است. 

 

گزارش‌ها حاکیست 38 کاربر گالکسی نوت 7 در کره جنوبی به دنبال شکایت قانونی از سامسونگ هستند. این افراد اعلام کردند پس دادن گوشی معیوب به تنهایی کافی نیست زیرا بارها و بارها مجبور شده بودند برای تعویض باتری به نمایندگی‌های سامسونگ مراجعه کنند و علاوه بر آن به دلیل ترس و دلهره از آتش گرفتن گوشی در فشار روحی بوده‌اند.

 

هر کدام از شاکیان سامسونگ در کره جنوبی به دنبال دریافت غرامت 267  دلاری از این کمپانی هستند.