قیمت طلا کاهش یافت

در حالی که ارزش دلار افزایش یافته، قیمت طلا امروز کاهش یافت، اما فلز زرد که به دلیل افزایش تقاضا کاهش های قبلی را جبران کرده، در مسیر ثبت افزایش قیمت هفتگی قرار دارد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1263 دلار و 86 سنت رسید. قیمت فلز زرد پس از کاهش 6.5 درصدی در طی 3 هفته گذشته، در آستانه ثبت افزایش هفتگی یک درصدی قرار دارد.
نظرسنجی انجام شده توسط رویترز از تحلیلگران بازار طلا نشان می دهد، با توجه به اینکه افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا افزایش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را جبران می کند، قیمت فلز زرد احتمالا سال آینده مجددا به بالای 1300 دلار خواهد رسید.
قیمت طلا تحت تاثیر احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، نسبت به بالاترین رقم 2 سال اخیر که در ماه جولای تجربه کرده بود، حدود 9 درصد کاهش یافته است.
به گفته 11 تحلیلگر، بانکدار، تاجر و پالایشگر طلا که در کنفرانس اتحادیه بازار طلای لندن در سنگاپور، انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده در آمریکا می تواند موجب افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا شود، اما هرگونه اقدام فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره همچنان نقشی تعیین کننده در سرنوشت بازار طلا خواهد داشت.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، قیمت طلا در پایان امسال به 1275 دلار خواهد رسید و در سال 2017 مجددا به 1305 دلار افزایش خواهد یافت.
جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی معتقد است که تمرکز فعالان بازار طلا بیشتر بر تصمیم فدرال رزرو متمرکز خواهد بود تا انتخابات ماه آینده در آمریکا.