گیدو هلمرهورست، سرپرست فناورى نوآورى و یادگیرى، هواپیمایى ایر فرانس-کى‌‌‌ال‌ام از سخنرانان روز پایانی گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی با اشاره به طراحى تجربه استخدام در راستاى یادگیرى گفت: برای موفقیت در اهداف سازمانی ابتدا باید تمام پروسه‌ها و فعالیت‌های یک شرکت ملموس شود تا با ایجاد برنامه یک ساله تحقق اهداف سازمانی را پیگیری کرد.

 

وی ادامه داد: شاید ابتدا فکر کنید که تنها اهداف نشانه‌گذاری شده سازمان، اولویت دارد؛ اما حقیقت آن است که نباید تنها در یک نقطه هدف‌گذاری کرد و باید با تجزیه و تحلیل نیازهای مشتریان و پاسخگویی به آنها، اهداف سازمانی را مستمر دنبال کرد تا بهترین دید برای مشتری از شرکت ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی نیازهای کارمندان در یک سازمان گفت: برای مشتری مدار بودن سازمان‌ها بسیار مهم است که کارمندان آموزش‌های درون سازمانی را تجربه کنند تا به اهداف مدنظر مجموعه نزدیک شوند.

گیدو تصریح کرد: باید از هدفی که در منابع انسانی در پیشبرد اهداف در نظر گرفته‌ایم تصویر واضحی برای کارمندان شرکت ترسیم کنیم تا تمام افراد سازمان، از پنجره واحدی به موضوعات سازمانی نگاه کنند.

وی  همچنین با اشاره به اینکه، باید پس از هر آموزش و در دوره‌های زمانی مختلف آزمایش و ارزیابی سطح آموزش‌ها را مد نظر داشت گفت: ما مسئول تجربه کارمندان هستیم؛ زیرا با طراحی که از آینده انجام می دهیم، پیشرفت را خواهیم ساخت.

آرش وفاداری مدیرعامل شرکت ماناپیام سخنران دیگر این گردهمایی بود که با موضوع «چگونه ارتباط استراتژیک به ارتباطات کارمندان کمک می‌کند» در این رویداد به سخنرانی پرداخت. او با بیان اهمیت ارتباطات درون سازمانی گفت: ارتباطات داخلی و میان کارمندان و اینکه آنها چه فکر می‌کنند موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه باید به مشکلات در حوزه فلسفه وجودی و ارزش های سازمان نگاهی داشت گفت: نکته مهمی که ما باید درباره منابع انسانی در سازمان ها بدانیم این است که روایت ما از قصه سازمان در ارتباط با داخل سازمان و برون سازمان چگونه است.

وی تاکید کرد: در فعالیت های منابع انسانی باید تلاش و تمرین را مد نظر قرار داد و دید برای پیام های ارسالی سازمان ما چه اتفاقی افتاده است و آیا تغییر دلخواه در مخاطب ایجاد شده است یا خیر. وفاداری همچنین درباره کارمندان و فعالیت‌های حوزه منابع انسانی گفت: در حوزه رفتاری و سازماندهی رفتارها در سازمان‌ها باید به سوابق افراد هم توجه داشت و برای بهبود ارتباطات باید انتخاب مسیرهای توزیعی و کانال‌های تاثیرگذار را مد نظر قرار داد.

دیگر سخنران این گردهمایی آنا زاکاروا، مدیر استعداد جهانى، شرکت یونیلیور بود. وی گفت: مهمترین لازمه پیشرفت در منابع انسانی، ایجاد هدف واحد سازمانی است که این خود به تنهایی به معنای پیمودن نیمی از راه موفقیت است. وی ادامه داد: تنها درصورتی می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم که از طرف مشتریان ارتقا داده شویم؛ بنابراین هدف‌گذاری ما که تبدیل به رشد شرکت می‌شود مهم است و در این مسیر، شرکت‌های بازاریابی هستند که به ما کمک می‌کنند تا اهداف اصلی را بشناسیم. وی با اشاره به اینکه افکار شخصی باید با تمرین و تعریف درست از هدف، مسیر مناسب بگیرد، توضیح داد: زمانی که از سوی مدیریت، هدفی برای شرکت تعین می‌شود، تمام پرسنل پتانسیل خود را در راستای تحقق آن هدف به‌کار می‌گیرند و این در صورتی است که مدیران بنگاه‌های اقتصادی بر روی اهداف معین و شفاف تمرکز کنند.

زاکاروا با بیان اینکه، هدف مهمترین قسمت برای رسیدن به توسعه است،گفت: زمانی که درک از اهداف مجموعه ایجاد شود، افرادمان در برابر هدف بحث می‌کنند و نظر می دهند و همین موضوع فاکتورهایی را برای بهبود شرایط فعلی ارائه می‌دهد؛ بدان معنی که هدف برای توسعه راه‌مان الهام‌بخش است تا فازبندی عملکرد آتی مجموعه بهتر شود. مدیران باید در کارگاه‌های آموزشی به دنبال ایده‌های جدید باشند تا پیروزی را رقم بزنند؛ نباید فراموش کنیم که بهترین هدف از تجربه اندوزی نشات می گیرد.

خاویر مولینیه، نایب رئیس بخش منابع انسانى سى‌ام‌اى، سى‌جى‌ام، راماکریشنا موا، مدیر منابع انسانى استراتژیک و قابلیت‌هاى سازمان، گروه منابع انسانى بانک ان‌ بی دى از دیگر سخنرانان این گردهمایی در روز دوم بودند. گفتنی است، گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی در روزهای 27 و 28 مهرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور مدیرانی از شرکت‌هایی چون یونیلیور،  شرکت هتل‌هاى هایت، ایرفرانس-کی‌ال‌ام، سى‌ام‌اى، سى‌جى‌ام و... برگزار شد.