قیمت بلیت پروازهای اربعین

 مقصود اسعدی سامانی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اشتیاق زائران اباعبدالله برای پیاده‌روی اربعین، شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند برای برقراری پروازهای فوق‌العاده و برنامه‌ای عملیات ویژه‌ای برای این ایام داشته باشند.

وی افزود: در این راستا از یک ماه پیش ستاد پروازهای اربعین در محل انجمن شرکت‌های هواپیمایی با حضور نماینده سازمان هواپیمایی و نمایندگان شرکت فروگاده‌ها، سازمان حج و زیارت، سازمان تعزیرات و دیگر ارگان‌های متولی در حال برگزاری است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: با وجود آنکه نرخ پروازهای خارجی مشمول قیمت گذاری تکلیفی نیست،اما مصوب کردیم که در راستای جلوگیری از سو استفاده، شرکتهای هواپیمایی برای تاریخ‌های 23 آبان 95 تا 5 آذر 95 نرخ بلیت‌ها را در مسیر بغداد و نجف به صورت مشخص به فروش برساند که در این راستا توافق شد قیمت بلیت در مسیر تهران- نجف- تهران و تهران - بغداد- تهران و سایر شهرها به نجف و بغداد یک میلیون و صد هزار تومان در رفت و برگشت باشد.

اسعدی سامانی افزود: نرخ بلیت پروازهای مشهد- نجف- مشهد و مشهد- بغداد- مشهد هم یک میلیون و 350 هزار تومان تعیین شد.

وی بیان کرد: نرخ‌های یکسره برای بلیت‌های یکطرفه هم 60 درصد نرخ‌های مذکور تعیین شد و نرخ‌های بیزینس کلاس و فرست کلاس هم تابع نرخ‌گذاری شرکتهاست.

اسعدی سامانی افزود: مقرر شده است در کنار آژانس‌هایی که مجوز بند الف برای فروش هواپیما دارند شرکت‌های هواپیمایی هم دفاتری را برای فروش بلیت پروازهای اربعین تعیین کنند.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی همچنین می‌توانند نرخ‌های کمتر از نرخ‌ های تعیین شده برای بازه زمانی 23 آبان تا 5 آذر امسال در مسیرهای بغداد و نجف تعیین کنند.

وی گفت: مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با نرخ‌های بیشتر از ارقام مذکور به دفتر رسیدگی به شکایت سازمان هواپیمایی شکایت کنند.