مایکروسافت بزرگترین شرکت ارائه نرم‌افزار رایانه در دنیاست، که به انتشار کتاب و تولید محصولات چندرسانه‌ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد.

 

به تازگی عکسی در فضای مجازی از کارمندان شرکت مایکروسافت منتشر شده که در سال 1978 گرفته شده است .
با دیدن این عکس خاطره انگیز این سؤال مطرح می شود که در حال حاضر چه اتفاقی برای این مردان و زنان رخ‌داده است و در حال حاضر مشغول به چه کاری می باشند؟

 

در ادامه با این افراد آشنا می شنویم.

 

 

 

 

 

 

 "جیم لین" در سال 1985  از شرکت مایکروسافت رفت و  یک کمپانی نرم‌افزاری راه اندازی کرد این شخص در اتحاد مایکروسافت با اینتل نقش اساسی داشت ضمن اینکه در انحصاری کردن بازار پی سی برای مایکروسافت نقش کلیدی داشت.

 

 


 

 

"باب والاس" یکی از اولین‌ افرادی بود که در شرکت  مایکروسافت حضور داشت و پس از ترک مایکروسافت روی داروهای روانگردان تحقیق کرد  در نهایت  کمپانی نرم‌افزاری Quicksoft را بنیان گذاری کرد.

 

والاس در سال 2002 به دلیل ابتلا به ذات الریه درگذشت. 

 

 


 

   "استیو وود" در سال 1980  مایکروسافت را ترک  کرد و با شخصی به نام  "پل آلن"  وارد کار بیزینس شد.وی همچنین  کارآفرین سریالی است که جدیدترین استارتاپ اش Airnote است که مشاوره نرم‌افزاری می‌دهد.

 


 

 

"گوردون لِتوین" برنامه‌نویس  باسابقه‌ترین و وفادارترین کارمند مایکروسافت بوده که تا سال 1993 در آنجا حضور داشت و وقتی مایکروسافت را ترک کرد  ثروت بیشماری بدست آورد.
وی هم اکنون  مزرعه‌دار بزرگ شهر آریزونا شده و همراه همسرش بنیاد خیریه ویلبورفورس را راه‌اندازی کرده و مدیریت می‌کند.

 

 


 

 

  " مارک مک‌دونالد" جزو  اولین کارمندان  حقوق‌بگیر شرکت  مایکروسافت بود که در سال 1984  آنجا  را ترک کرد و سپس در کمپانی Asymetrix که پل آلن آن را تأسیس کرده بود مشغول به‌کار شد .
وی پس از آن وارد کمپانی نرم‌افزاری در سیاتل به نام "Design Intelligence "شد که در سال 2000 مایکروسافت آن را خرید و بدین ترتیب مک دونالدوی دوباره عضوی  از مایکروسافت شد!

 

در سال 2011 برای دومین بار مایکروسافت را رها کرد و برای کمپانی نرم‌افزاری Thunder شروع به‌کار کرد.

 

 


 

 

 

 " باب گرین برگ"، از جمله افرادی بود که نقش مهمی در توسعه زبان بیسیک داشت. وی در سال 1981 مایکروسافت را رها کرد و به بیزینس خانوادگی Coleco پرداخت. 
 

 


 

 

 باب اوری-یر یکی از 11 چهره داخل عکس مسن‌ترین کارمند به شمار می‌رفت. وی کارمند اتاق کنترل ناسا زمان فرود در ماه بود. در مایکروسافت رئیس بخش محاسبات بود و روی داس خیلی کارکرد. در سال 1993 کمپانی را رها کرد و در تگزاس مشغول پرورش گاو شد. ثروت وی حدود 100 میلیون دلار برآورده شده است.

 

 


 

 

 

"پل آلن "مرد شماره 2 مایکروسافت که از وی به‌عنوان مؤسس این کمپانی در کنار بیل گیتس یاد می‌شود چهلمین  ثروتمند جهان می باشد . وی همچنین مالک یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های کشتی تفریحی است و میلیاردها دلار ثروت خود را در استارتاپ ها و ورزش هزینه می‌کند.

 

 

 


 

 

 

 

"  اندرا لوئیس" نویسنده فنی مایکروسافت بود و متون نرم‌افزارها را می‌نوشت و تنها کارمند اهل" آلبوکرک "بود که در شرکت مایکروسافت استخدام‌شده بود.وی در سال 1983 مایکروسافت را رها کرد و روزنامه‌نگار آزاد و نویسنده داستان‌های علمی-تخیلی شد. جالب است بدانید وی  مالک مرکز ادبی Hugo House در سیاتل است.

 

 


 

 

 

 

ویلیام هنری «بیل» گیتس از ابتدای تأسیس مایکروسافت، تا سال 2000 برای مدت 25 سال، به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرد، همچنین تا سال2014 در مجموع39 سال، ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. وی کماکان با در اختیار داشتن 8٪ درصد از سهام این شرکت، مالک اکثریت سهام مایکروسافت می‌باشد.