عمار حکیم: عراق را از کاهش تولید نفت استثنا کنید

 سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی و رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در دیدار با 'محمد سانوسی بارکندو' دبیر کل اوپک بر ضرورت مستثنی کردن عراق از هر توافقی درباره کاهش تولید نفت اوپک تاکید کرد و گفت اکنون عراق به نیابت از جهان با گروه تروریستی داعش می جنگد.

عمار حکیم در این دیدار همچنین بر اهمیت و ضرورت ایجاد فضای مذاکره و تعامل در اوپک و نیز با سایر تولیدکنندگان جهانی نفت تاکید کرد و اعضا را به حفظ سهم اوپک در بازار جهانی فراخواند.

رئیس ائتلاف ملی عراق با یادآوری توقف تولید و صادرات عراق در دوره های مختلف به دلیل جنگ و حضور تروریست ها در این کشور گفت اگرچه کاهش سقف تولید در حمایت از قیمت جهانی نفت یک ضرورت است، اما داعش یک استثنا در سهم بازار نفت ایجاد کرده است.

وی همچنین عراق را از موسسان و حامیان قیمت نفت و حفظ سهم اوپک در بازار جهانی معرفی کرد. در مقابل، بارکندو تاکید کرد که از درخواست عراق برای مستثنی کردن این کشور در هر توافقی جهت کاهش تولید حمایت خواهد کرد.

عراق که طی 2سال گذشته با کسری بودجه بر اثر جنگ های جاری علیه گروه تروریستی داعش روبه رو بوده است، امیدوار است با افزایش سهم تولید خود و حضور فعال در بازار جهانی ، با بحران اقتصادی ناشی از جنگ و کاهش قیمت جهانی نفت مقابله کند.