تاجیکستان به دنبال جذب سرمایه‌گذاری کویت

عصر روز گذشته «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با «عبدالله معتوق المعتوق» مشاور دیوان امیری دولت کویت و رئیس صندوق بین‌المللی «خیریه اسلامی» در شهر «دوشنبه» دیدار و گفتگو کرد.

بنا به اطلاع دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، رحمان در این دیدار خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر کویت در اقتصاد این کشور شد.

رئیس‌جمهور تاجیکستان افزود: جذب سرمایه کویت، اجرای برنامه‌های اقتصادی این کشور در بخش‌های انرژی، صنایع سبک و خوراکی، ساختمان، کشاورزی و ارتباطات را تسریع خواهد کرد.

وی در این ملاقات همچنین تصریح کرد: با جلب سرمایه از کشور کویت، می‌توان طرح‌ها و برنامه‌های مفیدی نظیر استخراج معادن، توسعه محصولات کشاورزی، دامداری، پرورش ماهی و تولید مواد ساختمانی را در تاجیکستان راه‌اندازی کرد.

به گفته این منبع، بررسی توسعه روابط 2 کشور در بخش‌های آموزش و پرورش، فرهنگ، بهداشت و گردشگری، از جمله ساخت مکاتب و مؤسسات بهداشتی و زیرساخت‌های گردشگری با سرمایه این کشور عربی در مناطق مختلف تاجیکستان از دیگر موضوعات محوری این دیدار بوده است.

دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با مشاور دیوان امیر کویت در حالی صورت می‌پذیرد که در سال‌های اخیر روسای جمهور کشورهای آسیای مرکزی به جلب سرمایه کشورهای عربی برای اقتصاد کشورهای خود توجه ویژه‌ای دارند.