احمد مقدسی اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت تنها به دلیل واسطه گرای ها است و از سازمان حمایت تقاضا داریم که در این خصوص نظارت داشته باشند.

وی افزود: در سال گذشته قیمت دام زنده به ضرر دامدارن کاهش یافت اما حتی یک ریال برای مصرف‌کننده ارزان نشد اما در سال جاری که قیمت هر کیلوگرم گوساله زنده از 11 هزار تومان به 12 هزار تومان رسیده است، قیمت گوشت برای مصرف‌کننده نهایی (مردم) در هر کیلوگرم 6 تا 7 هزار تومان افزایش‌ قیمت دارد.

به گفته وی از افزایش 6 هزار تومانی قیمت گوشت گوساله تنها 1 هزار تومان عاید دامدار شده و مابقی افزایش قیمت به جیب واسطه ها رفته است.

سازمان حمایت در خواب غفلت است

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: سازمان‌های نظارتی و در رأس آنها  سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان  در خواب غفلت به سر می‌برد و نظارتی بر عرضه گوشت قرمز در بازار مصرف ندارد.

وی تصریح کرد: در صورتی قیمت دام زنده هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یابد به فراخور آن قیمت گوشت برای مصرف‌کننده نیز حداکثر باید هزار تومان افزایش یابد اما 6 برابر شده است.

مقدسی گفت: هر کیلوگرم گوشت  گوساله به 37 تا 38 هزار تومان برای مصرف‌کننده در بازار افزایش‌یافته است  در حالی که تا یک ماه قبل 32 هزار تومان به فروش می‌رسید.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران تأکید کرد: هیچ کمبودی برای تأمین نیاز بازار مصرف وجود ندارد و گوشت دامدارن روی دست آنها مانده است و حتی بخشی از مازاد مصرف بازار را صادر می‌کنند.