هشدار جدی درمورد بلیت جعلی پرواز اربعین

 مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه مسافران اربعین به هیچ عنوان بلیت یک طرفه هواپیما برای سفر به عراق این ایام نگیرند، بیان کرد: مسافران تلاش کنند بلیت رفت و برگشت به عراق و نجف برای ایام اربعین را از همین ایران تهیه کنند.

وی افزود: تاکنون چندین گزارش از صدور بلیت جعلی در آژانس‌های فروش بلیت هواپیما در کشور عراق داشته‌ایم و بدین ترتیب اطمینانی به این آژانس‌ها در کشور عراق نیست.

وی ادامه داد: مسافران جهت اطمینان از تهیه بلیت هواپیما برای ایام اربعین با نرخ‌های مصوب، فقط از طریق دفاتر فروش بلیتی که در پایگاه‌های اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده است، اقدام کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: همچنین امکانی فراهم شده است که هر مسافری که بلیت تهیه کند بتواند از طریق مراجعه به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی، اعتبارسنجی بلیت پرواز خود را انجام دهد بدین ترتیب که با مراجعه به سایت و درج شماره بلیت در بخش اعتبار سنجی، از اصالت بلیت خود مطمئن شوند.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه فروش بلیت پروازهای اربعین در آژانس‌های مشخص شده‌ فقط با نرخ مصوب انجام می‌شود، گفت: هر مسافری که بلیت با قیمت بالاتر از نرخ مصوب از آژانس‌های تعیین شده دریافت کرد، می‌تواند به واحد بازرگانی ایرلاین مذکور مراجعه و مابه‌التفاوت بلیت خود را پیش از انجام پرواز دریافت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از آژانس‌های سطح شهر قیمت بلیت پروازهای اربعین بالاتر از نرخ مصوب است؟ گفت: آنهایی که بالاتر از نرخ مصوب بلیت می‌فروشند در واقع از چارتر کننده اصلی و به صورت دست دوم بلیت را دریافت می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: به زائران اربعین توصیه می‌شود بلیت پروازهای عراق برای ایام اربعین را‌ حتما از آژانس‌‌های مشخص شده دریافت کنند.

پیش از این دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعیین نرخ مصوب یک‌میلیون و 100 هزار تومان برای پرواز‌های رفت و برگشت ایام اربعین از 23 آبان تا 5 آذر‌ماه امسال خبر داده بود.