علت اختلاف مایکروسافت با بیل گیتس

 وی که هم اکنون مالک شرکتی به نام Clippers در لس آنجلس است، کماکان پرانرژی باقی مانده وبه نظر می رسد هم اکنون با آرامش بیشتری در مورد گذشته کاری خود در مایکروسافت اظهارنظر می‌کند.

وی که در سال 2007 و در زمان عرضه گوشی آیفون این محصول را جدی نگرفته بود و حتی قیمت بالای آیفون را به استهزا گرفت، ابتدا از سرمایه‌گذاری جدی مایکروسافت برای مهاجرت به دنیای موبایل و تولید گوشی‌های هوشمند حمایت نکرد و همین مساله باعث شد، این غول دنیای فناوری از اپل و گوگل عقب بیفتد.

بی توجهی استیو بالمر به اهمیت از راه رسیدن آیفون و انبوهی از گوشی های هوشمند مشابه باعث شد، این شرکت در دنیای سیستم عامل‌های همراه کاملا بازنده شود و حتی پس از پی بردن به اشتباه خود با خرید نوکیا و عرضه گوشی‌های لومیا هم نتواند این عقب ماندگی را جبران کند.

بالمر می گوید، علیرغم این اشتباه اولیه وی در ماه های بعد مدافع ورود مایکروسافت به دنیای تولید سخت افزار بوده و همین مساله به عامل اختلاف وی و بیل گیتس مبدل شد.

در حالی که استیو بالمر معتقد بود مایکروسافت باید زودتر در زمینه تولید گوشی و رایانه فعال شود، بیل گیتس با وی مخالف بود.

این اختلاف نظر در مورد اهمیت موضوع یاد شده میان بالمر و هیات مدیره مایکروسافت هم به شیوه دیگری وجود داشت. در حالی که بالمر با ایده تولید رایانه‌های سرفیس موافق بود، هیات مدیره از وی حمایت نمی‌کرد و این مساله به اختلاف نظر در مورد نحوه ورود به دنیای تولید تلفن همراه اضافه شد.

بالمر معتقد است، رابطه‌اش با بیل گیتس مانند دو برادر بوده است، اما این رابطه به تدریج بر سر اختلاف نظر در مورد استراتژی مناسب مایکروسافت و تعامل با هیات مدیره تغییر کرد و حالا کار به جایی رسیده که این دو نفر از هم جدا شده اند و هر کدام زندگی خودشان را دارند.