به گزارش فارس، محمد اشرفنیا ظهر امروز در همایش ازدواج آسان در تبریز با بیان اینکه فعالیت در زمینه ترویج ازدواج آسان در میان جوانان دارای جایگاهی مهم است، اظهار داشت: علاوه بر اجر معنوی این اقدام فعالان ازدواج از سوی دولتمردان نیز شایسته تجلیل است.
وی خواهان تمسک زوجین به زندگی حضرت علی(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) شد و گفت: توجه به گذشت، ایثار و فداکاری الگویی است که باید از این دو بزرگوار فرا گرفت.
اشرف‌نیا ادامه داد: اعتماد به طرفین در ازدواج موجب حل مشکلات می‌شود که در این میان صبر و استقامت نیز دارای اهمیتی خاص است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توجه به ابعاد معنوی در زندگی انسان دارای نتایج دنیوی و اخروی است و در زندگی مشترک نیز معنویت دارای اهمیتی خاص است.
اشرف‌نیا خواستار توجه به قناعت و صرفه‌جویی در زندگی زوجین جوان شد و گفت: فرهنگ مصرف باید در زندگی زوجین جوان مورد توجه باشد.
وی گفت: جوانان ایران اسلامی در مراحل مختلف مبارزات ضدشاهنشاشی و نیز تاریخ دفاع مقدس همواره با رویکردی معنوی حرکت کرده‌اند و امروز نیز این حال و هوا در میان جوانان وجود دارد.
اشرف‌نیا با اشاره به توجه دولت به مسکن دار کردن جوانان و مردم گفت: هر کس تاکنون اقدام به دریافت مسکن نکرده، دولت آماده است تا در مدت ۱۲ ماه مسکن آنان را تامین کند.
اشرف‌نیا گفت: تامین مسکن مهر برای زوجین جوان در شهر جدید سهند صورت می‌گیرد و در این راستا سفارشات لازم نیز شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مسکن مهر در شهر جدید سهند در متراژهای مختلف است که زوجین جوان با توجه به توان و علاقمندی خود نسبت به این مسئله توجه کنند.
وی اظهار داشت: واحدهای مسکونی تک خوابه با حدود ۳۰ میلیون ریال اولیه قابل تحویل به جوانان است و هیچ گونه فشاری بر زوجین جوان وارد نخواهد شد.