وضعیت قیمت نفت در روز برگزاری انتخابات آمریکا

 با در انتظار نشستن سرمایه گذاران حوزه نفت برای پیروزی "هیلاری کلینتون" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، بهای طلای سیاه امروز با ثبات همراه بود.

 

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت همچنان ثابت بود و 44 دلار و 97 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت نیز با 8 سنت افزایش به 46 دلار و 23 سنت در هر بشکه رسید.

 

"گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند" اعلام کرد: همانطور که نظرسنجی ها نشاندهنده پیشتازی هیلاری کلینتون بر دونالد ترامپ در انتخابات آمریکاست، سرمایه گذاران همچنان توجه خود را به حوزه انرژی معطوف کرده اند. از نظر سرمایه گذاران رفتار کلینتون دارای ثبات و اطمینان بیشتری است.

 

داده های نفتی چین نیز که روز سه شنبه منتشر شد، ضعیف بود. به دنبال انتشار داده های نفتی چین، "گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند" اعلام کرد: واردات نفت چین در ماه اکتبر (ماه گذشته میلادی) اندکی کاهش یافته؛ اما همچنان در سطح بالایی قرار داشته است.

 

چین فقط در ماه اکتبر 6.78 میلیون بشکه نفت از کشورهای خارجی خریداری کرده است. این رقم در مقایسه با ماه قبل آن با 12.9 درصد کاهش همراه بود و کمترین حجم واردات چین در سال جاری میلادی محسوب می شود.