تاخیر دولت برای شناسایی و حذف یارانه بگیران

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در  اصلاح قانون هدفمندکردن یارانه ها بی توجهی کرده است،گفت: مجلس در سنوات مختلف دولت را موظف به حذف حداقل ده درصد جمعیت کشور از صف یارانه بگیران کرده بود.

وی ادامه داد: براین اساس در یک سال گذشته باید 6 میلیون نفر از لیست یارانه بگیران حذف می شدند که این امر تاکنون اتفاق نیافتاده است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: حداقل 20 درصد جمعیت کشور از طبقات مرفع و ثروتمند هستند و باید یارانه آنها حذف شود، اما دولت برای حذف این بخش از جمعیت کشور تلاش چشمگیری نکرده است.

به گفته جعفرزاده ایمن آبادی اینکه بیش از 90 درصد جمعیت کشور مجاز به دریافت یارانه نقدی هستند غیر منطقی است و خود نشان از انحراف در شیوه اجرای آن است که باید اصلاح شود.

 

 

تاخیر دولت برای شناسایی و حذف یارانه بگیران تخلف نیست

 

محمد فیضی دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  شورای اسلامی با اشاره به اینکه حذف یارانه  افراد با درآمد سالانه بیش از 35 میلیون تومان از ارکان مهم قانون هدفمندی یارانه ها است که تاکنون دولت توجهی به آن نداشته است، گفت: افزایش اعتبار یارانه و پرداخت آن به دهک های پایین ، متوسط و نیازمند جامعه و اختصاص یارانه به طرح های عمرانی متوقف شده از سیاست های پیش رو اصلاح این قانون است.

 

 

وی ادامه داد: حذف یارانه بگیران براساس آیین نامه و بخشنامه های اجرایی دولت صورت می گیرد و مجلس، دولت را مکلف به حذف دهک های بالا، مشاغل خاص مانند پزشکان، اعضای هیئت علمی، دانشگاه ومشاغل خاص دیگر و افراد با درآمد سالانه 35 میلیون تومان کرده است .

 

فیضی تصریح کرد: مصوبه تخلف و تعیین مجازات دولت به دلیل ممانعت از شناسایی و حذف یارانه بگیران در مصوبه قانون سال 95 تصویب شد ولی در قانون اصلاحات بودجه 95 این مصوبه حذف شد .

 

دبیراول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : اعتبارات یارانه جزئی از اموال عمومی محسوب نمی شود بنابراین نمی توان مدعی شد که دولت به دلیل تاخیر درشناسایی، معرفی و حذف یارانه بگیران تخلف کرده و باید مجازات شود.