واکنش مسکن مهری ها به سخنان معاون آخوندی

 دیروز محسن نریمان معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران  در پاسخ به این پرسش که همواره اعلام می‌شود یکی از دلایل طولانی شدن روند ساخت مسکن مهر پردیس دیر شروع شدن این پروژه‌ها بوده، اما ضعف مدیریت چه تاثیری در این روند داشته است، اظهار کرد: «مسکن مهر پردیس ماهیتا در آغاز مشکلات را نشان نداد، کار را آن کس کرد که تمام کرد. برای آغاز کار از پول بانک بگیرید و خرج کنید-کاری ندارد، اما باید بتوانید از مردم پول بگیرید و خرج کنید.»

وی ادامه داد: «در دوره قبل 70 درصد از بانک پول گرفتند و 30 درصد پول مردم. اما ما 30 درصد پول بانک و 70 درصد از مردم پول گرفته ایم. کار ما ضد تورمی بوده و کار دولت قبل کاملا تورمی بود. آن 40 درصد تورم محصول پمپاژ نقدینگی به طرح مسکن مهر بود که وارد جریان اقتصاد شد.»

وی تصریح کرد:‌ «ما توانستیم پیشرفت فیزیکی را از 35 درصد به 80 درصد -در شهر پردیس- برسانیم و هم این‌که مسئولان اقتصادی توانستند تورم را کنترل کنند. وگرنه اگر پمپاژ نقدینگی را ادامه می‌دادیم ممکن بود این کارها سریع‌تر انجام می‌شد اما قطعا با تورم 40 درصد دیگری در راه بود که دولت نپذیرفت که برای یک پروژه بیش از 90 درصد مردم را دچار مشکل کند.»

وی در پاسخ به این پرسش که اخیرا مشکلی برای چند مدیر شرکت عمران و یک سری از پیمانکاران به وجود آمده است، چه اقدامی در این زمینه انجام داده‌اید، افزود: «این نتیجه شکایتی بود که خود شرکت -عمران- انجام داد به خاطر پرداخت نابجایی بود که بدون رعایت مقررات انجام شده است.»

وی بیان کرد: «تعدادی از پیمانکاران ما باید در این زمینه پاسخگو باشند، مسئله همچنان در حال بررسی پیگیری است و تعدادی زیادی از پیمانکاران فراخوانده شده‌اند.»

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که این شکایتی بوده که خود ما مطرح کرده ایم، گفت: «اینها باید مجوز را می‌گرفتند تا پرداخت درست انجام می‌شد.»

 شماری از متقاضیان مسکن مهر با درج نظرات خود ذیل خبر شرکت عمران شاکی تخلف مالی پیمانکاران است به این اظهارات واکنش نشان دادند که عینا در ذیل می‌آید:

خلیل: «آقای نریمان بالاخره قسمتی از حقایق را گفت در دولت قبل 70 درصد دولت و در دولت جدید 70 درصد مردم. این حقیقت است،  ولی این را نفرمودند پیمانکارهای تازه تأسیس شده چطور قراداد بسته اند؟  اسامی نفراتی که قبلا اعلام شده بود که اختلاس مالی کرده اند، اسم و سمت آنها چه بوده که توانسته اند اختلاس کنند؟ سهم هر متقاضی از این اختلاس ها چقدر هست مرور زمان حقایق را مشخص خواهد کرد.

فاز 11: سلام تاکی باید منتظربمانیم پنج سال زمان کمی نیست چه کسی باید جوابگوی ما باشد به خدا دیگر خسته شده ایم از در به دری و خانه به دوشی.

الهه قوی بنیه: سلام متقاضی مسکن مهر هستم جناب نریمان اگر به اندازه ای که به نبش قبر دولت قبل و عملکردش اهتمام دارید صرف ساخت و تکمیل مسکن مهر می کردید الان یک واحد هم باقی نمانده بود.

ناامید از دولت تدبیر و امید: با سلام بر دولتمردان راستگو! خیلی جالب و باعث امیدواری است که یک مقام دولتی شاکی تخلف مالی زیردستانش شده. البته آقای نریمان به این موضوع اشاره نکرده که دو مدیر انتصاب شده از طرف ایشان از پیمانکاران رشوه گرفته اند و تنها به گفتن بخشی از واقعیت بسنده کرده که امیدواریم عمدی نباشد. آقای وزیر راه و شهرسازی باید خیلی زود در این رابطه اقدامات لازم را انجام بده هر چند مدیون آقای نریمان است و نمی توان خیلی به اقدام قاطع امیدوار بود.

ناصر: واقعا جالب است؛ خودشان تخلف می کنند و از خودشان هم شکایت می کنند. حتما خودشان هم مسئول رسیدگی به شکایت خودشان هستند با این حساب این که همش شد خودشان، پس چه کسی به فکر این مردم است که دنبال حقشان هستند.

بی خانمان: باتشکر از خبرگذاری تسنیم لطفا به آقای نریمان بگویید این مسکن قرار بود مهر باشد و برای اقشار کم درآمد که با کمک دولت صاحبخانه شوند. بله دولت قبل 70 درصد از خودش مایه گذاشت و30 درصد از مردم والحق والانصاف به تعهداتش هم مردانه عمل کرد. شما که به قول خودتان 30 درصد دادید و70 درصد از مردم گرفته اید تاکنون چقدر  توانستیه اید به تعهدات عمل کنید ؟ واقعا شرم نمی کنید از روی این مردم شریف؟ مالمان را گرفته‌اید فحشمان هم می دهید؟ واقعا که !!!

متقاضی حق: آخرش نفهمیدیم که توی شرکت عمران شهرهای جدید تخلف شده، توی دولت بوده، اینها منصوب چه کسی هستند؟ دولت این وسط چه کاره است، این هم مشکل دولت قبلی است؟ دولت قبل تخلف کرده، من شلخته ام، این دولت شلخته است، مسکن مهر خوبه، تو خوبی، این هم از دستاوردهای برجام است، گلابی  برجام است. یا اصلا ما مردم بدبخت که 4 - 5 ساله منتظریم، تخلف کردیم یا این دولت چون با دولت قبلی حال نمی کند این داستان ها را دارن پیش می آورند تا ما بی مسکن ها را دنبال خودشان بکشند تا شاید دست از خواسته‌های خود برداریم. خدا به دادمان برسد از دست این دولت راستگوی! با تدبیر! امیدورز!

رجبی:جناب نریمان چرا خودتون را زیر سئوال می برید؟چرا چشم برحقیقت بسته اید؟بیش از این دنبال گناه کار نگردید. بهترین کار فقط تسریع در تحویل درست است و بس. اگر تورم را کم کردید پس چرا اینقدر بازار کار در همه قشرها خراب است. به حقوق نجومی خودتان نگاه نکنید برای مردم تلاش کنید که رضایت خدا را به دست بیاورید.

درمانده و مظلوم: معلوم شد که دربدری مردم بیچاره از شلختگی دولت قبل نبوده بلکه بازداشت 2 تن از مدیران این دولت به جرم دریافت رشوه و سوء مدیریت آقایان این دولت دلیل اصلی عدم اتمام مسکن مهر است. البته ماشاءالله که آقای آخوندی و مدیراش کم نمی‌اورند و مردم باید منتظر دولت بعدی باشند تا شاید دولتی سرکار بیاد که به فکر مردم باشه نه جیب خودش، دولتی که خودش را خدمتگذار مردم و انقلاب بداند نه دولتی که انقلاب را مال خود می داند و مردم را رعیت.

رضایی:از مسکن مهر پردیس فاز ١١ هستم، آقای نریمان به جای حرف زدن به تعهدتان نسبت به مردم عمل کنید، مردم پولی که باید را پرداخت کرده اند، ببینید کجا به تاراج رفته پول مردم را از همانجا بگیرید و هزینه واحدها کنید، دستتان را از جیب مردم بکشید بیرون.

 محمد صنیعی: با سلام. خیلی جالبه،بعد از 3 سال پیگیری مردم تازه فهمیده اند پیمانکاراشان که دستشان با هم در یک کاسه بوده خلافکار از آب در آمده اند. آدم خنده اش می گیرد، دولتی که خودش را تدبیر و امید میی داند نتوانسته با تدبیر خودش جلوی این کلاهبرداری را بگیرد. خجالت هم خوب چیزی هست ولی متاسفانه ...

نسرین:    ای داد....ای بیداد....خداوندا دوباره آقای نریمان یک سوژه جدید پیدا کرد که تحویل خانه های مسکن مهر را به تاخیر بیاندازد. این سخنان مشکل ما را حل نمی کند شما اگر مدیریت ...داشتید اینقدر فرافکنی نمی کردید.

سادات:متقاضی فاز 11پردیس هستم. گوش ما از این حرفها پر است. به جای صحبت در مورد مشکلات به حل مشکلات بپردازید.

علی نیازی از گروه ساکنین مسکن مهر پردیس: عرض ادب و احترام به خبرگزاری تسنیم که همواره ما را حمایت کرده تا صدای مظلومیت مان را به مسئولین برسانیم. آقای نریمان عزیز کدام فاز 80درصد پیشرفت داشته؟ کدام زون از فاز 11به جز محله ایرانشهر 80درصد تکمیل شده؟ آقای نریمان من عکس دارم که ثابت می کند 40 درصد هم پیشرفت نداشته است از کودکی یاد گرفتیم که دروغگو دشمن خداست ولی مثل اینکه شما و همکارانتون غیراز این تصور می کنید؟

فاطمه: بعد از 4 سال تازه باید رسیدگی انجام بدهید. آنقدر بی تفاوت هستید مال خود را به چه کسانی سپردیم. ما به این چیزها کاری نداریم خانه هایمان را بدهید ما خانه هایمان را می خواهیم.