قیمت بلیت برگشت از پایانه های مرزی

 احمد رضا عامری افزود: قیمت بلیت برگشت از پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چذابه نسبت به نرخ بلیت رفت تغییری نکرده است و بلیت اتوبوس با همان قیمت رفت عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به حجم بالای زائران اربعین، تمامی توان ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران اربعین حسینی بسیج شده و حجم گسترده‌ای از اتوبوس‌های بین شهری به سمت پایانه‌های مرزی در حرکت هستند.

عامری اظهار داشت: نمایندگان تشکل‌های صنفی، ستاد اربعین و همچنین استانداری‌ها در پایانه‌های مرزی حضور دارند تا به تخلفات انجام شده در زمینه قیمت و نحوه ارائه بلیت رسیدگی کنند و گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که تعداد تخلفات نسبت به حجم ترددها ناچیز بوده است.

به گفته رییس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری، مرز مهران نسبت به مرز شلمچه وچذابه شرایط ویژه‌ای دارد و زائران تمایل بیشتری برای استفاده از این مرز دارند زیرا این پایانه ۱۵۰ کیلومتر نسبت به دو پایانه دیگر به شهرهای نجف و کربلاء نزدیکتر است و  هزینه کمتری برای زائران در بر دارد.

وی درباره راهکارهای ارائه شده برای کاهش ترافیک در مرز مهران گفت: با توجه به تردد بیشتر زائران در مرز مهران پیشنهاد می‌شود که مسئولان با ارائه امتیازاتی به استفاده کنندگان از مرز چذابه و شلمچه، انگیزه زائران را دراین زمینه افزایش دهند.