بازار جهانی نفت چشم انتظار بازگشت ایران

نایکمپ بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم امضای تفاهم‎نامه مطالعه سه میدان آزادگان، یادآوران و کیش افزود: امروز در کنار هم جمع شدیم تا آغاز فصلی جدید را با شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت رقم بزنیم؛ این تفاهم‎نامه برای انجام مطالعات اولیه میدان‎ها خواهد بود و به دنبال آن ارزیابی و بررسی‎های لازم از سوی هر ٢ طرف صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در همه سال‎هایی که گذشت، ایران در مواجه با تحریم‎ها عملکرد فوق‎العاده‎ای از خود نشان داد و صنعت نفت این کشور همچنان پا برجا ماند و بازار جهانی نفت چشم انتظار بازگشت ایران به عرصه بین‎المللی بود.
نایکمپ اضافه کرد: معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی یک گام مهم در ایجاد موقعیت برد-برد در فضای تجارت به شمار می رود و با جذب سرمایه خارجی، ما اهمیت این توسعه و رشد را درک می کنیم و درصدد شناسایی راه‎های موثرتری برای همکاری با شرکت ملی نفت ایران هستیم.
معاون مدیرعامل شل با بیان این‎که پیشرفت ایران در برخی حوزه‎ها به ویژه حوزه تولید گاز طبیعی تحسین برانگیز و غیرقابل انکار است، افزود: ایران توانسته است ضمن پوشش خوب نیازهای داخلی، صنعت خود را در عرصه جهانی زنده نگه دارد.
نایکمپ تاکید کرد: اما این به تنهایی برای بهره برداری حداکثری ایران از میدان‎های نفتی خود کافی نیست، زیرا افزایش ضریب بازیافت پس از ضرورت انجام عملیات اکتشافی و توانمندسازی در حوزه میعانات گازی موضوعی بسیار مهم و اساسی در روند پیشرفت و افزایش تولید کشور ایران است.
وی افزود: شرکت شل با دارا بودن بالاترین توانمندی در حوزه توسعه میدان‎های نفتی و گازی و همچنین تجربیات چشمگیر در منطقه خاورمیانه آماده به اشتراک گذاشتن فناوری و دستاوردهای خود با شرکت ملی نفت ایران است.
نایکمپ با بیان این‎که شل تاکنون در پروژه‎های پیچیده‎ای اقدام به فعالیت داشته است که هر کدام از آن‎ها در زمره همکاری‎های بلند مدت قرار می گیرند، افزود: زمانی که شل به عرصه توسعه انرژی کشوری ورود می کند، خواهان فعالیت‎های بلندمدت در آن کشور خواهد بود و فعالیت‎های ما دارای تاثیری مثبت بر اشتغال‎زایی، علم و فناوری، سطوح مهارتی و توسعه جوامع مرتبط با فعالیت خواهد بود، به طوری که تاثیری شگرف، فراتر از افزایش درآمدهای کشور از خود به جای خواهد گذاشت.
وی همچنین نسبت به همکاری سازنده و بلندمدت با شرکت ملی نفت ایران ابراز امیدواری کرد. 
به گزارش ایرنا، ایران و شرکت انگلیسی - هلندی شل، عصر امروز(چهارشنبه)، تفاهمنامه نفتی برای مطالعه سه میدان نفتی و گازی را با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و سفیر انگلیس در تهران امضا کردند.
این تفاهمنامه برای مطالعه سه میدان نفتی و گازی آزادگان جنوبی، یادآوران و کیش امضا شد.