تولید گندم کشور دو و نیم برابر شد

جشن خودکفایی گندم، فردا در حالی برگزار میشود که به گواه آمارها تولید گندم در مقایسه با سال 92 بیش از دو و نیم برابر شده است. بر اساس این گزارش، در نتیجه هزینه خرید تضمینی گندم از 40 هزار میلیارد ریال در سال 92 به حدود 145 هزار میلیارد ریال رسیده است.

خاطرنشان میگردد عاملیت خرید تضمینی گندم کشور پس از ١٠ سال وقفه از سال ٩٤ مجددا به بانک کشاورزی برگشته است.

بر اساس این گزارش، امسال 14 میلیون تن گندم در کشور تولید و گندم مورد نیاز در داخل تامین و کشور از واردات بی نیاز شده است.

شایان ذکر است اولویت بندی پرداخت تسهیلات بر اساس افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت های جدید و مغفول بخش کشاورزی نظیر زراعت و فرآوری گیاهان دارویی، توسعه آبزی پروری به شیوه پرورش در قفس با امکان تولید 1 میلیون تن، توسعه روش های نوین آبیاری، کشت های گلخانه ای و توسعه باغ های دیم در اراضی شیبدار که طبق سخنان مهندس حجتی جزو برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و این همه به دستور دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در دستور کار این بانک نیز قرار دارد.

ضمنا با عاملیت بانک کشاورزی در سال زراعی جاری تا کنون 11.5 میلیون تن گندم  به ارزش 145 هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.

آمارها نشان میدهد با عنایت به مقایسه میزان تولید و مصرف گندم در کشور که حکایت از برتری قابل توجه تولید دارد، می توان اینگونه نتیجه گرفت که نان ایرانی ها، ایرانی شده است.