ایجاد و تقویت زیرساخت های در مناطق آزاد مهمترین دستاورد دولت در این مناطق است

اکبر ترکان شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی و گردشگری منطقه آزاد انزلی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری زیرساختی مناطق آزاد، رتبه اول را در دولت یازدهم را از آن خود کرده است.
وی زیرساخت های منطقه آزاد ماکو را در رتبه دوم مناطق آزاد کشور برشمرد و افزود: بهره برداری از فرودگاه منطقه آزاد ماکو و همچنین ساخت بندرگاه و فرودگاه جزیره هندورابی از دیگر دستاوردهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت تدبیر و امید است.
ترکان منطقه آزاد انزلی را دارای ویژگی های خاص عنوان و تصریح کرد: این منطقه در یکی از با استعداد ترین مناطق کشور واقع شده و به دلیل جاذبه های طبیعی و پتانسیل های ویژه گردشگری، اقتصادی و تجاری دارای ویژگی های منحصر به فرد است.
وی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در استان گیلان گفت : امیدوارم منطقه آزاد انزلی به دلیل دارا بودن نیروی انسانی ماهر و نخبگان باهوش به قطب فناوری های پیشرفته در شمال کشور تبدیل شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود : وجود استعداد های برجسته در منطقه آزاد انزلی چشمگیر است که می تواند منجر به خلق و همچنین توسعه فناوری های بسیار شود.
مشاور رییس جمهوری و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور صبح دوشنبه جهت بازدید از روند پیشرفت پروژه های زیرساختی و عمرانی و طرح های اقتصادی وارد منطقه آزاد انزلی شد.
بازدید از پروژه احداث راه به بندر کاسپین، حضور بر مزار شهید مدافع حرم جهانگیر جعفری نیا، بازدید از چهار پروژه صنعتی تولیدی و صادراتی شهرک صنعتی انزلی ، بازدید از موج شکن غربی و روند پیشرفت اسکله های در حال ساخت مجتمع بندری کاسپین، افتتاح مجتمع بهزیستی منطقه آزاد، افتتاح نخستین خانه روستایی با محوریت گردشگری، افتتاح طرح ساماندهی و زیباسازی نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی، افتتاح استخر مرکز تفریحات دریایی و بازدیداز روند ادامه ساخت و تکمیل باغ پرندگان منطقه آزاد انزلی از برنامه های سفر ترکان به این منطقه است.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد انزلی است.