نظام اداری پشتیبان بخش خصوصی نیست

سید حامد واحدی در گفت‌وگو با افکارنیوز اظهار داشت: موضوع نظام بانکی ابعاد گسترده‌ای دارد. اما باید به چند نکته به صورت ویژه دقت کرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تولید به تسهیلات نیاز دارد و اساسا کشور نیازمند منابع بیشتر برای توسعه است، افزود: بخش خصوصی زمانی می‌تواند در مسیر پیشرفت حرکت کند که اساس نظام اداری کشور همراه و پشتیبان آن باشد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: آنچه امروز در کشور رخ می‌دهد، ساختاری پیچیده با موانع اداری زیاد است. درنهایت فضای کسب‌وکار کشور با نقطه مطلوب فاصله پیدا می‌کند و درنهایت فرآیند توسعه با تاخیر مواجه می‌شود.

واحدی متذکر شد: موضوع مهم اقتصاد ایران تنها مسائل نظام بانکی نیست. اگر قرار است که اقتصاد ایران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی و مشوق سرمایه‌گذاران داخلی باشد، باید تمامی ساختارهای حاکم بر فضای کسب‌وکار اصلاح شود.

وی عنوان کرد: به‌طور نمونه در حال حاضر برنامه اقتصاد مقاومتی در اختیار اقتصاد کشور است و در صورت عمل به این برنامه بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: تنها نکته بسیار کلیدی این است که اگر قرار است که اصلاحی در نظام اقتصادی کشور صورت گیرد، باید این روش سراسر و یکدست باشد.

واحدی گفت: بر این اساس، توجه خاص و تک‌بعدی به‌نظام بانکی به‌تنهایی مشکلات پیش روی ما را حل نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: «باید ساختار حاکم بر فضای کسب‌وکار اصلاح شود تا در غالب آن وضعیت بانک‌ها هم بهبود یابد.