دولت اقدامی برای اشتغال انجام نداده است

گروه اقتصادی- سیدحسین نقوی حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در مناسبت های مختلف نسبت به مساله مهم اشتغال و بیکاری تاکیدات فراوان داشته و از دولت ها خواسته اند این موارد را در اولویت قرار دهند.  

به گزارش افکارنیوز، وی افزود: بررسی ها نشان می دهد بیشتر جوانان تحصیلکرده کشور متاسفانه بیکار بوده و دولت در سه سال گذشته نتوانسته اقدامی در زمینه ایجاد شغل برای آنها انجام دهد.

وی بیان کرد: رییس جمهور پیش از انتخابات سال 92 وعده های فراوانی در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری داد که در این مدت نه تنها به وعده های خود عمل نکرده و به آمار اشتغال افزوده نشده و در مقابل بر تعداد بیکاران نیز افزوده شده است.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: زیبنده کشور اسلامی ایران نیست که چند میلیون جوان تحصیلکرده آن بیکار بوده و نگران معیشت خود باشند.

وی تاکید کرد: اکنون سال پایانی دولت یازدهم است و انتظار می رود مسوولان آمارهای صحیحی از عملکرد خود به ویژه در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی بدهند.  

نقوی حسینی گفت: در سال های اخیر دولت نتوانسته از واحدهای تولیدی حمایت کند زیرا اکنون شاهد تعطیلی بیش از 60 درصد از واحدهای تولیدی و صنایع هستیم که به تبع آن تعداد زیادی از نیروی کار این مراکز نیز به آمار بیکاران افزوده شده اند پس چگونه مسوولان از ایجاد اشتغال سخن می گویند؟  

وی خاطرنشان کرد: دولت نه تنها شغل ایجاد نکرده بلکه نتوانسته مشاغل موجود را نیز حفظ کند.  

وی اظهار کرد: از دولت انتظار شغل جدید نداریم بلکه هنر داشته باشد و همین فرصت هایی که توسط دولت های قبل ایجاده شده بود را حفظ کند و به آنها توهین نکند.

نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای گفت: دولت یازدهم به وعده های خود در زمینه هایی مانند اشتغال، مسکن، رونق اقتصادی و ... عمل نکرده در حالی که سه سال زمان داشته است اکنون چگونه می توان انتظار داشت در یک سال باقی مانده بتواند به تمام وعده های خود عمل کرده و انتظارات مردم را برآورده سازد؟


مهرنوش حیدری