این خودرو یک 570S با رنگ خاکستری سرامیک است که از جمله رنگ‌های خاص کمپانی به شمار می‌رود.

 

مدیرعامل مک لارن آقای مایک فلوویت می‌گوید: ساخت ده هزارمین مک لارن یک مناسبت مهم در تاریخ کوتاه کمپانی است. این حقیقت که ساخت 5 هزار خودرو در 42 ماه و ساخت 5 هزار تای بعدی در 22 ماه نشان‌دهنده‌ی سرعت توسعه‌ی کمپانی است. بخش اعظم این توسعه و پیشرفت به لطف معرفی خانواده‌ی خودروهای اسپورت است و بنابراین ده هزارمین خودروی تولیدی شرکت یک 570S است.

 

اولین خودروی تولیدی مک لارن مدل MP4-12C بود که حدود 5 سال پیش در مرکز تولید شرکت خط تولید را ترک نمود. اوایل امسال شیفت دوم تولیدی نیز به این تأسیسات اضافه شد تا پاسخگوی تقاضاها برای مدل‌هایی چون 540C ،570S و 570GT باشد. با این کار ظرفیت تولید از 10 خودرو به 20 خودرو در روز افزایش می‌یابد. در این مرکز تولیدی کلاً 750 نفر مشغول به کار هستند. مک لارن همچنین از افزایش سود خود برای سومین بار در سال 2016 سخن گفته است، یک موفقیت بی‌نظیر برای شرکتی که تنها عمری 5 ساله دارد. همچنین آمار فروش شرکت نیز در سال 2016 تقریباً دو برابر شده و از 1654 دستگاه سال پیش به حدود 3 هزار دستگاه رسیده است. بیش از 90 درصد این خودرو در خارج از بازار انگلستان فروخته شده‌اند.

 

 

مک لارن هنوز هم در زمینه‌هایی از غول‌های سوپراسپورت ساز ایتالیایی یعنی فراری و لامبورگینی عقب است اما سریع‌تر از دو رقیب خود به رکورد ساخت 10 هزار خودرو رسیده است. به دست آوردن رده‌ی سوم پرفروش‌ترین‌ها یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی به شمار می‌رود.

 

جشن تولید ۱۰هزارمین خودروی مک‌لارن +تصاویر

جشن تولید ۱۰هزارمین خودروی مک‌لارن +تصاویر

جشن تولید ۱۰هزارمین خودروی مک‌لارن +تصاویر