آپارتمان‌های نوساز در مناطق مصرفی

برابر گزارش بانک مرکزی، متوسط بهای هر مترمربع آپارتمان مسکونی در تهران در آبان‌ماه 4 میلیون و 410 هزار تومان بوده است. این رقم شاید با بهای آپارتمان در مناطق مرغوب یک و سه فاصله زیادی داشته باشد، اما بررسی فایل‌های عرضه شده در موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد اگر سقف توان مالی خریدار در محدوده قیمت متوسط تهران باشد، به راحتی می‌تواند آپارتمان مناسبی در تهران پیدا کند. در این بین اگر متقاضیان به دنبال خرید آپارتمان نوساز باشند هم در این محدوده قیمتی گزینه‌های فراوانی دارند.

 

بر اساس گزارش بانک مرکزی، مناطق 5، 4، 2 و 14 در ماه گذشته دارای بیشترین معاملات بوده و سهم قابل توجهی از آپارتمان‌های مصرفی در این مناطق قرار دارد که با نگاهی به قیمت پیشنهادی آنها در می‌یابیم نوسازهای بسیاری در این مناطق در محدوده زیر میانگین قیمتی تهران قرار دارند. البته مناطق دیگری نظیر 13، 15 و 16 نیز میزبان واحدهای مصرفی با قیمت‌های پایین‌تر از میانگین قیمت آپارتمان در تهران هستند اما حجم معاملات در این مناطق بسیار کمتر از مناطق مصرفی است که در گزارش بانک مرکزی صدرنشین هستند.

در جدول زیر قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز تا پنج‌سال ساخت در تهران که قیمت هر مترمربع از آنها حداکثر 4 میلیون و 500 هزار تومان است، گردآوری شده است که نشان می‌دهد اغلب این فایل‌ها به چهار منطقه پرمعامله تهران تعلق دارند.