دستاورد دولت در تحرک اقتصاد؛ هیچ!

گروه اقتصادی- حیدر مستخدمین‌حسینی عنوان کرد: در سال‌های اخیر 70 درصد تسهیلات پرداخت شده بابت استمهال تسهیلات پیشین دریافتی بوده و تنها 30 درصد مربوط به پول تازه تزریق شده است.

به گزارش افکارنیوز، وی افزود: این در حالی است که مسوولان ادعا می‌کنند در سال 94 حدود 470 تا 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

این اقتصاددان تصریح کرد: حقیقت این است که بخش بزرگی از آن مربوط به وام‌هایی است که قبلا اخذ شده و افراد با مراجعه به بانک با پرداخت سود پول، به امید آینده‌ای روشن‌تر، زمان بازپرداخت اصل پول را به تعویق می‌اندازند.

مستخدمین‌حسینی با بیان این‌که راهکار خروج از این وضعیت، ایجاد رونق در اقتصاد و در بازارها است، عنوان کرد: بخش مسکن که یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد کشور است و حداقل 500 صنعت وابسته را به حرکت در می‌آورد، در رکود عمیقی فرو رفته و سرمایه‌های بزرگی را نیز در خود حبس کرده است.

وی متذکر شد: فضای کسب‌وکار بسیار محدود است و تولیدکنندگان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند؛ با وجود ادعای برخی مبنی بر خروج از رکود تحرکی را در اقتصاد کشور نمی‌بینیم و به نظر می‌رسد دولت به جز بحث تورم در سایر حوزه‌ها دستاورد چندانی نداشته است.

طاهره رضوی