مرکز تحقیقات ایران خودرو نمادپیشرفت های این گروه صنعتی است

عباس کدخدائی پس از بازدید سالن ها، خطوط تولید و مرکز تحقیقات ایران خودرو اظهار کرد: اگر مقامات، مسئولان و اقشار مختلف مردم بازدیدهایی از خطوط و سالن های تولید ایران خودرو داشته باشند، قطعا دیدگاه و ذهنیت آنها نسبت به این صنعت و  تولیدات داخلی عوض خواهد شد.

 

کدخدائی ادامه داد: پیشتر وقتی از خودروهای ایرانی استفاده می کردیم،‌ ذهنیتی دیگری داشتیم  اما الان که با گوشه ای از تلاش، تخصص و برنامه های صنعتگران خودروسازی کشور از نزدیک آشنا شدم،‌ نگاه و دیدگاهی کاملا متفاوت با گذشته دارم و خواهم داشت.

 

وی افزود: اعتقاد دارم که صنعت خودروسازی باید از سوی همه بخش ها حمایت شود. قوه مقننه می تواند با وضع قوانینی برای تسهیل فضای کسب و کار، صادرات و تقویت های مالی از این صنعت حمایت کند و لازم است قوه مجریه نیز در بحث ثبات مدیریت حرکت کند چرا که شاهد تحولات چشمگیر و برنامه های هدفمندی در سال های اخیر بوده ایم و باید این روند ادامه پیدا کند.

 

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: از سالن های ساخت قطعات و موتور خودرو که بازدید می کردم، به این ذهنیت رسیدم که با روندی موجود به زودی شاهد تحولات اساسی در صنعت و تولیدات خودروسازی کشور خواهیم بود اما این ذهنیت در مرکز تحقیقات گروه صنعتی ایران خودرو، که به نوعی اتاق فکر صنعت خودرو کشور هست، به شکلی کامل و عمیق، عینیت گرفت و تحت تاثیر قرار گرفتم.

 

کدخدائی گفت: در حال حاضر به اطمینان خاطر بیشتر دست پیدا کردم و می توانم بگویم که اگر از این پتانسیل حمایت و پشتیبانی لازم صورت بگیرد،‌ می توانیم هطراز کشورهای پیشرو در صنعت خودرو کشور حرکت کنیم و نیازهای کشور و منطقه را از منظر تنوع و کیفیت تامین کنیم.

 

وی در پایان گفت: شاهد بوده ایم که گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه جذب نخبگان و استفاده از توانمندی های داخلی کشور اقدامات بسیار خوبی انجام داده که بی شک استفاده از نیروهای جوان و خلاق می تواند به رشد و توسعه بخش های مختلف کشور منجر شود.