گوشت گوسفندی ارزان می شود

 محمد رضا ملاصالحی رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی از کاهش قیمت گوشت قرمز در روزهای آتی خبر داد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از اواخر هفته گذشته اقدام به عرضه گوشت گوسفندی با قیمت 31 هزار و 500 تومان در میادین اصلی تهران و برخی استان های قزوین و قم کرده است.

 

وی در ادامه افزود: با عرضه گوشت از سوی شرکت پشتیبانی کاهش قیمت شقه گوسفندی تا مرز 34 هزار تومان در میدان بهمن را شاهدبوده ایم .

 

ملاصالحی بیان کرد: شرکت پشتبانی با همکاری سازمان میادین در سه مرکز تهران اقدام به عرضه گوشت گرم گوسفندی کرده است که انتظار می رود با افزایش توزیع، شاهد کاهش روز افزودن قیمت باشیم.

 

رئیس مرکز اصلاح نژاد  از کاهش قیمت گوشت در قصابی ها و خرده فروشی های سطح شهر نیز خبر داد و گفت: قبل از توزیع گوشت از سوی شرکت پشتیبانی قیمت ها از کیلویی 40 هزار تومان در قصابی ها فراتر رفته بود اما طی چند روز اخیر نرخ گوشت به 36 هزار تومان رسیده است.

 

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به روند کاهشی قیمت گوشت در اواخر هفته بیان کرد: با توزیع گسترده شرکت پشتیبانی و شفافیت بازار تا اواخر هفته شاهد تغییرات بیشتر قیمت ها خواهیم بود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیتی در عرضه گوشت گرم با نرخ مصوب 31 هزار و 500 تومان وجود دارد، تصریح کرد: برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران هیچ گونه محدودیتی در عرضه وجود ندارد و تا زمانی که قیمت ها به تعادل برسد این روند ادامه دارد.

 

 به گفته ملاصالحی سازمان میادین همکاری های لازم را به عمل آورده اما مشکل اصلی در فضای عرضه است که در صورت استقبال شبکه توزیع از منابع شرکت پشتبانی بازار سریع تر به تعادل می رسد.

 

کاهش عرضه دام از سوی عشایر

 

همچنین علیرضا عزیزاللهی مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: طی ماه های اخیر قیمت دام سبک به سبب محدودیت در عرضه افزایش یافته اما قیمت دام سنگین هیچ گونه نوسانی را تجربه نکرده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که برخی مسئولان از عرضه گسترده دام زنده در میادین خبر می دهند، افزود: چنین اظهاراتی با واقعیت تناسب ندارد چرا که در صورت عرضه گسترده دام زنده با افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز گوسفندی مواجه نبودیم.

 

عزیزاللهی ادامه داد: جمعیت دام زنده جوابگوی نیاز 90 درصدی کشور است اما به شرطی که عرضه از سوی عشایر کاهش نیابد.

 

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا عامل اصلی افزایش قیمت در بازار است، تصریح کرد: طی ماه های اخیر عرضه دام از سوی عشایر به دلایل مختلفی کاهش یافت که درنهایت این امر بازار را تحت شعاع خود قرار داده است.