کاهش بهای نفت در بازار جهانی

وجود نگرانی در خصوص سلامت اقتصادی چین، بهای طلای سیاه را کاهش داد.
 

به دنبال وجود تردیدهایی در خصوص میزان کاهش تولید نفت بوسیله سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بهای طلای سیاه روز جمعه کاهش یافت و در آخر هفته هم با کاهش 3 درصدی همراه بود. همچنین پس از آنکه چین، دومین مصرف کننده نفت در جهان، گزارش داد که با شدیدترین سطح کاهش صادرات به این کشور از سال 2009 مواجه شده است، نگرانی هایی در خصوص سلامت اقتصادی چین بوجود آمد و این نیز بر کاهش بهای نفت اثر گذاشت.

 

بهای نفت خام برنت با 56 سنت کاهش به 55 دلار و 45 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 64 سنت کاهش 52 دلار و 37 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت در آخر هفته با کاهش 3 درصدی همراه بود.

 

"فیل فلین"، کارشناس مؤسسه "پرایس فیوچرز گروپ" در شیکاگو اعلام کرد: "چین در حال حاضر بیشتر علاقه‌مند است که سرمایه را در کشور حفظ کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه می شود؛ زیرا این مسئله می تواند تهدیدی برای سیر صعودی بهای نفت در سال آینده میلادی باشد."

 

عربستان سعودی پیشتر اعلام کرد تولید نفت خود را به پایین‌تر از 10 میلیون بشکه در روز رسانده است و حتی قصد دارد در چارچوب توافق با تولیدکنندگان جهانی نفت، تولید خود را در ماه آینده میلادی بیشتر از این هم کاهش دهد.