جریمه بانک کانادایی به علت نقض تحریم‌های ایران

در پی توافق بر سر حل و فصل اختلاف بین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا و بانک تورنتو دومینیون (TD bank) کانادا به علت «نقض مقررات مربوط به تحریم‌های کوبا و ایران»، این بانک پذیرفت که مبلغ ۵۱۶ هزار و ۱۱۶ دلار جریمه پرداخت کند. 

 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: تورنتو دومینیون بانک به عنوان یک موسسه مالی مستقر در تورنتو، کانادا، موافقت کرده است که برای حل و فصل مسئولیت مدنی بالقوه خود در زمینه 167 مورد نقض آشکار ماده 515.201 مقررات مربوط به کنترل دارایی کوبا 31 C. F. R. بخش 515 (CACR) و بند 560.204 مقررات مربوط به تحریم معاملات با ایران، 31 C. F. R. بخش 560 (ITSR)، مبلغ 516 هزار و 116 دلار پرداخت کند. 

 

در ادامه این بیانیه آمده است: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) در گزارش جداگانه خود در مورد نقض مقررات از سوی تورنتو دومینیون بانک، شرکت مادر از مجموعه شرکت‌های تابعه متعلق به شرکت «اینترنکس» و بخش خدمات سرمایه‌گذاری واترهاوس تی دی بانک (در اروپا) با مسئولیت محدود، اعلام کرد  مجموعا 3491 بار مقررات مربوط به کنترل دارایی‌های کوبا و همچنین مقررات مربوط به تحریم معاملات با ایران از سوی این شرکت نقض شده است.