جوانان از بیکاری افسرده شده‌اند

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره طرح 1.5 میلیارد دلاری اشتغال گفت: این طرح خوب است به‌شرطی که هم موجب توسعه متوازن باشد، هم به روستاها رسیدگی کند و هم رفع اشتغال، و بیکاری را حل کند. این طرح باید منتج به رفع مشکلات مالی روستاها و تقویت بنیه مالی آنها بشود و بتواند به اشتغال کمک کند. البته جزئیات این طرح هنوز به مجلس نرسیده است.

وی  با بیان اینکه بیکاری  مشکل امروز جوانان است، خطاب به رئیس جمهور گفت: دولت یازدهم و مجلس دهم توجه کنند که هیچ کاری مهم‌تر از حل مشکل اشتغال جوانان و علی‌الخصوص جوانان تحصیل‌کرده بیکار ندارند، جوانان افسرده شده‌اند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه بزرگترین مشکل این مردم بیکاری جوانان‌شان است، افزود: بزرگترین سرمایه انسانی کشور عین شمع در حال آب شدن هستند. جمله تکان‌دهنده مقام معظم رهبری در مورد بیکاری جوانان جای هیچ‌گونه تعللی برای مسئولان باقی نگذاشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه کشور است اظهار داشت: تنها راه‌ نجات کشور اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌گراست؛ به‌عبارتی تولیدمحور و تولیدی که قابلیت صادرات داشته باشد.

وی افزود: برای رونق اقتصاد باید از رکود خارج شویم. برای خروج از رکود ابتدا باید صنایع فعال شوند. صنایع فلج‌شده چطور بدون تسهیلات ارزان‌قیمت و بدون سرمایه در گردش و بدون سیاست‌های تشویقی صادراتی می‌توانند افزایش تولید داشته باشند. کسب و کارهای کوچک به‌دلیل ساختار ساده و زودبازده و همچنین با توجه به نیاز سرمایه اندک برای متعادل کردن بازار کار مؤثر هستند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار داشت: در کشور با توجه به ترکیب جمعیتی، کسب و کارهای کوچک خانگی می‌‌تواند بازدهی مناسبی داشته و در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت در رفع معضل بیکاری مؤثر باشد.