واردات شکر آزاد شد
حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت بازار شکر اظهار داشت: سالانه حدود دو میلیون و 160 هزار تن شکر در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که با وجود استحصال یک میلیون و 160 هزار تن شکر، از مجموع چغندر قند و نیشکر مابقی نیاز از طریق واردات تامین می شود.
 
وی افزود: مجوز واردات 700 هزار تن شکر بیش از نیاز داخل برای تنظیم بازار شب عید صادر شده که پس از پروسه ثبت سفارش،تامین ارز و ... وارد کشور می شود.
 
عباسی معروفان ادامه داد: در صورت تاخیر واردات تا پایان فرودین ماه 96، نگرانی مبنی بر کمبود شکر در داخل وجود ندارد چرا که موجودی شکر در انبارها جوابگوی نیاز مصرف تا مهر ماه سال آینده هست.
 
معاون داخلی بازرگانی دولتی با بیان اینکه قیمت هر کیلو شکر تحویل درب کارخانه 2 هزار و 520تومان است، عنوان کرد: قیمت هر کیلو شکر فله درب کارخانه 2 هزار و 520 تومان است و محدودیتی در عرضه وجود ندارد و فروش این محصول با نرخ های بالاتر در خرده فروشی ها به سبب مسائلی نظیر بسته بندی، حمل و نقل و ... است که دستگاه های مروبطه باید نظارت کافی در بازار را برای جلوگیری از سودجویی افراد داشته باشند.