افزایش بهای نفت در آستانه نشست اوپک

 به دنبال امیدواری نسبت به نتیجه‌بخش بودن نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در هفته جاری برای بررسی پایبندی اعضا به تعهد خود در قبال محدود کردن سطح تولید نفت، بهای طلای سیاه روز جمعه با بیش از 2 درصد افزایش همراه بود. این درحالیست که فعالیت های حفاری آمزیکا باعث شد این افزایش بها با محدودیت هایی روبرو شود.

 

دبیر کل سازمان اوپک در گفتگو با رویترز اعلام کرد: اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه طی روزهای آینده در وین ملاقات می کنند تا در خصوص کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت مذاکره کنند.

 

وزیر انرژی عربستان سعودی پیشتر اعلام کرد در حال حاضر 1.5 میلیون بشکه نفت از بازار کاسته شده است.

 

بهای نفت خام برنت با 1 دلار و 33 سنت افزایش (معادل 2.5 درصد) به 55 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) تحویل فوریه نیز با 1 دلار و 5 سنت افزایش، 52 دلار و 42 سنت در هر بشکه معامله شد.

 

این درحالیست که پس از آنکه شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" اعلام کرد تعداد سکوهای حفاری آمریکا در این هفته 29 عدد افزایش یافته و به 551 سکو رسیده است، سطح افزایش بهای طلای سیاه با محدودیت هایی روبرو شد. در سال گذشته میلادی در همین زمان تعداد سکوهای حفاری آمریکا 522 عدد بود.