تا پایان سال یارانه کسی حذف نمی‌شود

ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه نخستین همایش رشد فراگیر تاویلی از اقتصاد مقاومتی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه این تصمیم با نظر مجلس شورای اسلامی اخذ شده است تاکید کرد: برای حذف یارانه ها در سال 96 منتظر دستور دولت و مجلس خواهیم ماند.

 

وی افزود: چنانچه قرار باشد یارانه افراد از جمله گروه‌های پردرآمد و ثروتمند حذف شود، قبل از آن حتما پیامک اطلاع‌رسانی به وی ارسال خواهد شد.

فیروزآبادی با بیان اینکه این افراد یک ماه فرصت دارند مدارک خود را برای برقراری یارانه ارائه دهند گفت: درصورتی که اثبات شود این افراد، نیازمند و مستحق گرفتن یارانه هستند یارانه شان همچنان برقرار خواهد بود.

به گفته قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بحث حذف یارانه افراد پردرآمد ، وزارت کار درحال شناسایی و بررسی است و مواردی همچون توانایی و تمکن مالی یا آسیب‌پذیری افراد را مدنظر دارد.

فیروزآبادی تاکید کرد: درباره تعداد افرادی که باید یارانه‌شان قطع شود و مشمول طبقه ثروتمند می‌شوند، هنوز اتفاق‌نظر وجود ندارد ولی آنچه که درحال انجام است درحال شناسایی گروه‌های پردرآمد و دارای استطاعت مالی هستیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از اجرای طرحی در سال 96 خبر داد که براساس آن 1/5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل کوچک و خانگی برای روستاها و شهرهای کوچک اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می شود، نقش دولت را حمایتی دانست و گفت: درصورت تخصیص بودجه پیش بینی شده است تلاش خواهیم کرد از پرداخت وام های کور جلوگیری شود.

فیروزآبادی تاکید کرد: در این طرح، دولت تسهیل کننده تجارت خواهد بود.