افزایش 9 درصدی قیمت مسکن/ روزنامه های اقتصادی

در این مطلب نیم نگاهی داریم به روزنامه های اقتصادی و همچنین صفحات اقتصادی برخی روزنامه های کشور و تیترهای آنها را برای شما مرور می کنیم.

روزنامه دنیای اقتصاد نیم صفحه نخست خود را با تیتر؛ تغییر لیدر تجارت آزاد شروع کرده که می پردازد به کنار گذاشته شدن ارزش ها و سنت های آمریکایی با روی کار آمدن ترامپ و پرچمداری اقتصاد آزاد توسط چین.


این روزنامه با بررسی توزیع جغرافیایی رکود و رونق ملکی به افت و خیز حجمی در پرداخت تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان شهرهای مختلف را با عنوان دماسنج کشوری معاملات ملک؛ در صفحه نخست خود جای داده است.


از دیگر تیترهای این روزنامه می توان به سخنان لاریجانی که با مصوبه کمیسیون تلفیق، تمامی دستگاه ها مکلف به واریز وجوه دریافتی خود به خزانه شدند با عنوان دو سوم هزینه ها در کشور ضروری نیست نام برد.
 

قیمت مسکن 9 درصد افزایش یافت / برجام دولت را متورم کرد!



روزنامه جوان در صفحه اقتصادی خود با تیتر برجام دولت را متورم کرد! یادداشت خود را آغاز می کند که می پردازد به کوچک شدن دولت و بالا رفتن حجم تخصیص بودجه های جاری که برخلاف ادعاها بوده است.

همچنین به واکنش جالب عراقی مدیر عامل شرکت گاز نسبت به انتقادهای مردم در رابطه با افزایش تعرفه گاز با این تیتر پرداخته است؛ سر و صدای بی مورد نکنید! فقط 2 هزار تومان بوده است.
 

قیمت مسکن 9 درصد افزایش یافت / برجام دولت را متورم کرد!


در صفحه اول روزنامه جهان اقتصاد با تیتری بزرگ نوشته شده؛ تردید درباره ثبات قیمت نفت در 1396؛ که به بررسی چشم اندازهای بهای طلا و نفت در سال 2017 می پردازد.
همچنین از دیگر تیترهای این روزنامه می توان اشاره کرد به ؛
راه کارهایی برای رفع موانع تولید در ایران؛ هراس معامله گران از اقدامات سفته بازان بازار سکه، رسیدن حمایت از تولید و صادرات به تامین اجتماعی، بحران هویت در کلان شهرها و سخنان مشاور اقتصادی رئیس جمهور که می گوید: درآمد خانوارها در سال 93 معادل اوایل دهه 80 بوده است.
 

قیمت مسکن 9 درصد افزایش یافت / برجام دولت را متورم کرد!



گروه اقتصادی روزنامه کیهان این تیتر را برای خود انتخاب کرده و در ادامه نوشته:
فقط در یک روز اتفاق افتاد؛ خسارت 3600 میلیارد تومانی سهامداران بورس /دسته گل تازه مدیریت نجومی :
شاخص بورس تهران روز سه‌شنبه با باز شدن نماد بانک ملت که بیش از 6ماه بسته بود به یکباره با سقوط بیش از 1000واحدی مواجه شد و دهها هزار سهامدارهم با زیان سنگینی مواجه شدند. دلائل مختلفی برای این زیان وحشتناک که از دید برخی فعالان بازار سهام  3برابر خسارت وارده به پلاسکو است بیان شده اما برخی معتقدند عامل مدیریتی مهمترین دلیل این خسارت سنگین است.


این گروه همچنین گریزی به ادامه گرانفروشی گوشت قرمز در بازار ، مصادره شدن تمام فرش های ایرانی توسط آمریکا علی رغم برجام ، توقف تولید با کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی و اینکه ای کاش بانک مرکزی هم برای دادن مجوز صبوری می‌کرد!  پرداخته است.
 

قیمت مسکن 9 درصد افزایش یافت / برجام دولت را متورم کرد!


روزنامه ابرار اقتصادی در صفحه نخست خود به افزایش 75 تومانی نرخ دلار در بازار ، 7 تصمیم وزارت صنعت برای پلاسکو، افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان دولت تا 2 میلیون تومان ، فروش 4 میلیون بشکه نفت به شل، صدور صورتحساب برای 49 میلیون سهامدار عدالت تا پایان سال و همچنین به تشکیل کارگروه 3 جانبه برای وارسی اسناد با  تیتر مجلس تخلفات نفتی احمدی نژاد را بررسی می کند، پرداخته است.
 

قیمت مسکن 9 درصد افزایش یافت / برجام دولت را متورم کرد!


روزنامه عصراقتصاد نیز از خسته نبودن وزرا در محوطه ریاست جمهوری و در جمع خبرنگاران گفته و همچنین اشاره ای به ارزان شدن مرغ،  استمهال دو ساله مطالبات بانک ها از واحدهای پلاسکو، افزایش 9 درصدی قیمت مسکن و تعلیق 19 ساله قانون جذب صاحبان مهارت به بازار کار کرده است.
 

قیمت مسکن 9 درصد افزایش یافت / برجام دولت را متورم کرد!