صورت حساب اینترنتی سهام عدالت در اختیار سهامداران قرار می گیرد
میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی از آزاد سازی سهام عدالت در قالب یونیت صندوق های قابل معامله در بورس خبر داد و گفت: تا پایان سال صورت حساب اینترنتی سهام عدالت در اختیار سهامداران قرا می گیرد.
 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تمام تلاش سازمان خصوصی سازی این است که قبل از پایان سال، صورت حساب همه ۴۹ میلیون نفر را به صورت اینترنتی در اختیارشان قرار بدهد تا از میزان سود واریزی و تعداد سهامی که در ازای آن سود قابل آزادسازی است، مطلع شوند.
 
وی تصریح کرد: یک دوره اینگونه مطرح شد که ورقه سهم شرکت های سرمایه گزاری شهرستانی به مشمولین سهام عدالت داده شود که این موضوع مورد مناقشه قرار گرفت چون از نظر سازمان خصوصی سازی این کار ناشدنی است بنابراین قرار بر این است به جای ورقه سهم شرکت های سرمایه گذاری شهرستانی، یونیت های صندوق های قابل معامله در بورس به مشمولین داده شود که این موضوع مجوز می خواهد و ما منتظر صدور این مجوز هستیم.
 
پوری حسینی درباره خروج تعاونی ها از گردانه سهام عدالت با توجه به لایحه جدید دولت برای آزادسازی سهام عدالت، گفت: اساسا شرکت های تعاونی سهام عدالت از ابتدا همان نقشی را داشتند که هم اکنون دارند و این نقش را در آینده هم خواهند داشت، به عبارتی این شرکت های تعاونی کمک حال دولت در شناسایی، ثبت نام، سازماندهی کردن و دریافت مدارک از مشمولین هستند.
 
وی در ادامه افزود: بدیهی است اگر در آینده ورقه سهمی تولید و عرضه شود یا یونیتی از یک صندوق قابل معامله تولید شود، شرکت های تعاونی سهام عدالت کارهای لازم را انجام خواهند داد تا این یونیت ها یا ورقه  های سهم به دست مشمولین برسد چون اساسا دولت و وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی ابزار کار دیگری برای تماس با مشمولین بصورت فیزیکی و غیرمجازی ندارد.
 
پوری حسینی با بیان اینکه در آزادسازی سهام عدالت آنچه که به مشمولین داده خواهد شد، ورقه سهم شرکت های تعاونی شهرستانی خواهد بود، اظهار داشت: این استنباط از ابتدا ناصحیح بوده چون اصلاً در طول ۱۰ ساله گذشته هیچ گاه بنا نبوده که ورقه سهم شرکت های تعاونی شهرستانی به مشمولین داده شود در نتیجه اینکه گفته می شود لایحه دولت چنین چیزی را گفته و یا تصمیم بر این گرفته شده، اصلا صحیح نیست.
 
رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: شرکت های تعاونی شهرستانی به عنوان کارگزار، همکار یا همراه در کنار سازمان خصوصی سازی برای اجرای ساماندهی سهام عدالت خواهند بود، منتها بعضی ها این خبر را آنقدر غیر دقیق و غیر صحیحی مطرح کردند که برداشت عموم عرضه ورقه سهم شرکت های تعاونی شهرستانی بود.
 
وی در خصوص شرکت های سرمایه گذاری شهرستانی عنوان کرد: تمام تلاش دولت این بوده که اگر زمینه فسادی فراهم است، برچیده شود و این کار را با قاطعیت انجام داد و در خصوص ساماندهی با سپری شدن ۱۰ سال، انصافاً سازمان خصوصی سازی هر آنچه که باید انجام می داد، انجام داده است.
 
معاون وزیر اقتصاد به اقداماتی که سازمان خصوصی سازی در رابطه با سهام عدالت داشته اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که قبل از پایان سال صورت حساب همه ۴۹ میلیون نفر را به صورت اینترنتی در اختیارشان قرار دهیم که از میزان سود واریزی و تعداد سهامی که در ازای این سود قابل آزادسازی است و همچنین الباقی مبلغی که در صورت تمایل سهامداران با پرداخت آن می توانند تعداد سهام خود را افزایش دهند مطلع شوند.