جزئیات حذف یارانه‌بگیران در سری جدید

 با شروع برنامه جدید وزارت رفاه برای حذف سری جدیدی از لیست یارانه نگرانی افراد در پایان هر ماه افزایش می‌یابد ولی برنامه جدید این سازمان در جهت اطلاع قبلی به سرپرستان خانوار برای حذف شدن از لیست یارانه‌ نگرانی‌ها را تا حد زیادی کاهش داده است.

این در حالی‌ است که برای بسیاری از افرادی که در ماه‌های گذشته از لیست دریافت یارانه حذف شده‌اند از پیامک سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبری نبوده و این افراد بدون اطلاع از لیست حذف شده‌اند و بسیاری از این افراد نیز جز اقشار پردرآمد جامعه نیستند و اعتراض آن‌ها نیز پس از حفظ شدن از لیست یارانه‌ها نیز راه به‌جایی نبرده است.

با این وجود سازمان هدفمندی یارانه اعلام کرده تمامی افرادی که بعد از شهریورماه از لیست دریافت حذف شده‌اند پیامک دریافت کرده‌اند و افرادی که نسبت به حذف شدن از لیست دریافت یارانه اعتراض دارند مربوط به ماه‌های قبل از شهریور بوده و پس از آن برای تمامی حذف شدگان پیامک ارسال شده است.

علاوه بر این افرادی که به حذف یارانه خود معترضند می‌توانند با مراجعه به سامانه www.yaraneh10.ir نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

از سال گذشته تا کنون یارانه یک میلیون و 200 هزار خانوار معادل حدود 4 میلیون نفر قطع شده و از این تعداد 400 هزار خانوار نسبت به حذف یارانه خود در سامانه اعتراض شان را ثبت کرده‌اند.

همچنین اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد 70 درصد خانوارهای معترض پس از تماس کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آنها، دلایل حذف یارانه نقدی خود را پذیرفته اند و 30 درصد از این خانوارها پس از تماس کارشناسان این وزارتخانه و اعلام دلایل حذف، همچنان به حذف یارانه خود معترض هستند.

نکته قابل اینجاست که سازمان هدفمندی پرداخت یارانه‌های معوق خانوارهایی که به اشتباه یارانه آن‌ها قطع شده امکان پذیر ندانست و یارانه معوقی نیز پزداخت نخواهد شد.

پیش بینی می‌شود هفتاد و دومین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه 95 به ازاء هر نفر 45 هزار و 500 تومان، ساعت 24:00 روز سه‌شنبه مورخ 1395.11.26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

مبلغ یارانه نقدی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته 45 هزار و 500 تومان است.

باید منتظر ماند و دید با وجود اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر ارسال پیامک برای حذف سرپرستان خانوار از لیست دریافت یارانه چه کسانی این ماه بدون اطلاع قبلی حذف خواهند شد و به شمار حذف شدگان اضافه می‌شوند.