قیمت اینترنت داخلی به نصف تعرفه بین‌الملل کاهش می‌یابد

مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات امروز (18 بهمن ماه ) برگزار شد. در ابتدای مراسم نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات سه مرحله دارد که امروز فاز دوم آن با مرحله رشد اجرا می شود. در این فاز باید 5 کار صورت گیرد که به شرح زیر است:

  • تصویب و تبیین الزامات حاکم در فاز دو ش بکه ملی اطلاعات
  • توسعه زیر ساخت ها و شبکه دسترسی
  • اصلاح مققرات و نظام اقتصادی
  • توسعه محتوا و خدمات جدید
  • امنیت و صیانت اجتماعی

 

وی ادامه داد: امروز متوسط سرعت در نسل سوم تلفن همراه ٢ مگابیت برثانیه است . و در نسل ٤ سرعت ١٢ مگابیت بر ثانیه و برای مشترکان adsl نیز حدود ٥ مگابیت بر ثانیه رسیده است .

 

جهانگرد با اشاره به افزایش میزان دسترسی به اینترنت در کشور گفت: تا کنون ٢٤ هزار روستا به شبکه اینترنت دسترسی پیدا کرده اند و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار به اینترنت دسترسی داشته باشند.

در مدت زمانی شهریور 95 تا کنون ظرفیت شبکه انتقال زیر ساخت نیز از ٤ ترابایت بر ثانیه به ١٠ ترابایت بر ثانیه رسیده است.

 

معاون وزیر ارتباطات در ادامه سخنانش افزود: امروز مراکز تبادل ترافیک داده داخلی از ٤ شهر به ٧ شهر اصفهان ، اهواز ، تهران ، مشهد ، تبریز، شیراز رسیده است .

معاون وزیر ارتباطات در ادامه سخنانش افزود: امروز مراکز تبادل ترافیک داده داخلی از ٤ شهر به 6 شهر اصفهان ، اهواز ، تهران ، مشهد ، تبریز، شیراز رسیده است

جهانگرد به حوزه اقتصادی  این پروژه پرداخت و گفت: در حوزه اقتصادی تصمیمات مهمی گرفته شده است که از آن جمله میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

1-  الزام تمام اپراتور ها به تفکیک ترافیک داخل و بین الملل

2-  حذف حق السهم دولت از درآمد تولید کنندگان خدمات

3-  برقراری نظام تعرفه های ترجیحی ترافیک داخلی به نصف قیمت تعرفه بین الملل

معاون وزیر ارتباطات به حوزه اشتغال در ICT اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 100 هزار نرم افزار فارسی در فروشگاه های برنامه ایرانی موجود است  که توسط جوانان تولید شده و این نشان از وجود فرصت های عظیم در حال رشد است.

جهانگرد ادامه داد: در خدمات دولت الکترونیک ، مقدمات تکنیکی و فنی فراهم شده و امید است طی چند هفته آینده این بخش نیز عملی میشود.

سپس معاون وزیر ارتباطات  با پرداختن به  حوزه امنیت و صیانت اجتماعی در فاز دوم شبکه ملی گفت: در فاز دوم نیز در کنار بخش های دیگر که در حال رشد هستند باید موضوع مهم امنیت شبکه و صیانت از حقوق و حریم کاربران اعم از حقیقی و حقوقی حفظ شود ، در این راستا ابزار ها را در حاکمیت فراهم کرده ایم  و در تمام 31 استان  مراکز "آپا" به وجود آمده است.

در موضوع صیانت از حقوق کودک نیز با اجرای آموزش و پرورش، مهارت لازم برای حضور در شبکه را آموزش می‌دهیم و برنامه داریم در سطح کشور به صورت کامل آن را اجرا کنیم.