حداکثر قیمت برای نان سنگک

همچنین نانوایی‌های آزادپز حداکثر می‌توانند نان سنگک را در شکل و نوع و تفاوت خدمات ۲۰۰۰ تومان بفروشند.

محمد رضا نظرنژاد، درباره اینکه طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بیشترین شکایت مردمی مربوط به فروش نان، میوه و سبزیجات است، اظهار کرد: در گذشته نانوایان یک متولی داشتند و تکلیف‌شان روشن بود، اما در حال‌ حاضر دستگاه‌های متولی بسیاری برای نانوایی وجود دارد و مشخص نیست که چه کسی دقیقا مسئولیت نظارت و ساماندهی برای عموم نانوایان را دارد که این خود عاملی برای افزایش تخلف است.

 وی  با بیان این که حداکثر ۱۰ درصد واحدهای صنفی نانوایی مرتکب تخلف می‌شوند، ادامه‌ داد: یکی دیگر از عوامل افزایش تخلف و شکایات مردمی در واحدهای صنفی نانوایی این است که نانوایان بسیاری وجود دارند که بدون مشورت با اتحادیه و داشتن مجوز اقدام به احداث و راه‌اندازی نانوایی می‌کنند و همین ها مرتکب تخلف می‌شوند و شکایت مردمی را از واحدهای صنفی نانوایی افزایش می‌دهد.

حداکثر قیمت نان سنگک ۲۰۰۰ هزار تومان

رییس اتحادیه نان سنگکی همچنین در خصوص نرخ نان آزادپز و دولتی نیز خاطر نشان کرد: هر عدد نان سنگک دولتی در نانوایی‌های غیر آزاد پز که سهمیه آرد دولتی دارند باید ۸۰۰ تومان باشد و نانوایی‌های آزادپز نیز حداکثر می‌توانند در شکل و نوع و تفاوت خدمات و نانی که به مشتریان ارائه می‌دهند هر عدد نان سنگک را ۱۲۰۰ تومان، ۱۹۰۰ تومان و در نهایت ۲۰۰۰ تومان بفروشند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر نانوایی، قیمت نان سنگک آزاد خود را بالاتر از ۲۰۰۰ تومان بفروشد مرتکب تخلف شده است و اتحادیه و دستگاه‌های نظارتی با آنها برخورد می‌شود. از مردم تقاضا می‌شود تا به محض مشاهده به قیمت‌های غیر منطقی آن را به اطلاع تعزیرات حکومی یا اتحادیه نان سنگکی برسانند.