صادرت نفت ایران به کره جنوبی دوبرابر شده است

آخرین آمارها نشان می‌دهد که میزان واردات کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه به 2 برابر افزایش یافته است. آمارهای اولیه گمرک نیز حاکی از این است که صادرات ایران به چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت خام جهان در ماه ژانویه 1.79 میلیون تن بوده است.

گزارش رویترز حاکی است که این آمار 2 برابر میزان واردات سال گذشته ایران به کره جنوبی است.

اویل پرایس هم نوشته است: این روند صادرات نفت، سهم عربستان را از بازارهای منطقه کم خواهد کرد. میزان واردات نفت خام کره جنوبی از عربستان سعودی 17.3 درصد در ماه ژانوایه کاهش یافته و در مقایسه با دسامبر 2016 به 785 هزار تن رسیده است.

براساس گزارش گمرک کره‌جنوبی، میزان واردات نفت خام کره جنوبی از کشورهای صادر کننده نفت 14 درصد افزایش یافته است. در بین کشورهای تولیدکننده نفت ایران بیشترین سود را از افزایش اخیر مصرف در نفت کره داشته است.

در دسامبر گذشته، اوپک به توافقی رسید که براساس آن کشورهای تولیدکننده نفت در مجموع 1.8 میلیون تن تولید خود را از ابتدای سال جدید میلادی به مدت 6 ماه کاهش می‌دهند.

سرویس خبر پلت هم هفته گذشته اعلام کرد که میزان صادرات ایران در ماه ژانویه 3 درصد رشد داشته است.

همچنین این گزارش اضافه کرد که در بین کشورهای منطقه خاورمیانه تنها ایران در ماه گذشته تولید نفت خود را افزایش داده است در حالیکه کشورهایی مانند عراق، کویت، عربستان و امارات تولید خود را کاهش داده‌اند.

کاهش تولید نفت از سوی این کشورها براساس توافق اوپک بوده است.