توضیحات روابط عمومی وزارت صنعت،معدن و تجارت درواکنش به یک خبر

گروه اقتصادی- بدنبال انتشار خبری در خصوص " بی تدبیری دولت در بازار میوه " ، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت جوابیه ای را به شرح ذیل ارائه کرد.

به گزارش افکارنیوز، قیمت میوه و تره‌بار در میادین اصلی تابع شرایط عرضه و تقاضا بوده و بستگی مستقیم به میزان تأمین کالا دارد. مادامی که توزیع محصولات کشاورزی و باغی به صورت سنتی و در شبکه‌های محلی انجام می‌پذیرد، کوچکترین تغییر در عرضه و تقاضا باعث گرانی و حضور پررنگ‌تر حلقه‌های واسطه می‌گردد. در سال جاری با توجه به پدیده‌های جوی رخ داده موضوع تأمین میوه‌های شمال از جمله مرکبات و کیوی با مشکل جدی مواجه گردیده و این امر از جمله دلایل افزایش قیمت این کالا  است.

photo_2017-02-18_09-09-46

ـ براساس قانون تمرکز وظایف اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب 24/11/91 مجلس شورای اسلامی،کلیه وظایف و امور مربوط به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم در مورد صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی آن‌ها از وزارت صنعت،معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهادکشاورزی واگذار شده‌است که در این راستا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گزارشات هشداری و پیشگیرانه لازم را جهت رفع مشکل به کارگروه تنظیم بازار ارائه می‌نماید.

-  اقدامات قانونی و برخورد با متخلفین بصورت مستمر در دستور کار  سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان اتاق اصناف در سراسر کشور قرار دارد که در صورت تامین مکفی و بهنگام کالا توسط متولیان امر اثرات ملموس‌تری نیزخواهد داشت.