عرضه آجیل و خشکبار ارزان تر از سال گذشته
مصطفی احمدى در ارتباط با وضعیت آجیل و خشکبار با توجه به نزدیک شدن به روزهاى پایانى سال و افزایش تقاضا براى این محصول اظهار کرد: در ماه هاى اخیر با توجه به تولیدات فراوان نیاز شب عید تامین شده و هیچگونه کمبودى در بحث تامین نیاز شب عید شاهد نخواهیم بود.
 
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار افزود: پیش بینى ها از بازار امسال این است که هیچگونه افزایش قیمتى را در بحث آجیل و خشکبار کشور شاهد نباشیم.
 
وى گفت: قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه حدود ١٠درصد ارزان تر در بازار عرضه خواهد شد.
 
احمدى با بیان این که پسته نسبت به سال گذشته افزایش قیمتى نداشته خاطر نشان کرد: در سال جارى تولید پسته در کشور روند خوبى داشته و در سال جارى افزایش قیمتى را براى این محصول شاهد نبوده ایم و در صورتى که کشور هند حاضر به مبادله پایاپاى پسته و بادام هندى باشد از این مسئله استقبال خواهیم کرد.
 
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: قیمت بادام هندى در بازار حدود ١٠روز است که ثابت مانده و امیدواریم افزایش قیمتى را شاهد نباشیم البته که بحث بادام هندى از سایر خشکبار جدا بوده زیرا تنها محصولى که مجوز واردات به کشور را ندارد بادام هندى بوده است.
 
وى با اشاره به عرضه محصولات خشکبار در فروشگاه هاى بهاره گفت: به صورت کلى اتحادیه ها و اتاق اصناف با برگزارى این فروشگاه ها مخالف بوده زیرا خیلى از غرفه هاى نمایشگاه ها خارج از اختیار اصناف بوده و توسط نهادهایى مانند شهردارى ها به دستفروشان اجاره داده مى شود و ساماندهى و نظارت بر آنها بسیار سخت تر از ساماندهى فروشندگان و مغازه داران سطح شهر خواهد بود.
 
احمدى تصریح کرد: برگزارى نمایشگاه بهاره امسال با هدف ساماندهى بهتر بازار در ٢نقطه شهر برگزار مى شود و قیمت ها در این نمایشگاه ها تا حدودى ارزان تر از بازار بیرون خواهد بود.