تکذیب فروش ۱۰۰موتور هواپیما رولز رویس به ایران

 هفته گذشته خبری از سوی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر توافق شرکت هواپیمایی آسمان با رولز رویس برای خرید ۱۰۰ موتور هواپیما توسط این ایرلاین ایرانی منتشر شد که مدیر ارتباطات شرکت رولز رویس ضمن تکذیب این خبر، از فروش یک موتور رولز رویس به آسمان و در لیست فروش بودن سه موتور دیگر خبر داد.

اولیور واکر جونز، مدیر ارتباطات شرکت رولز رویس در واکنش به اعلام وزارت راه و شهرسازی ایران مبنی بر اینکه مذاکره با رولز رویس برای خرید ۱۰۰ موتور هواپیما از نوع فوکر ۱۰۰ را شروع شده، گفت: رولز رویس برای فروش ۱۰۰ موتور Tay توافقی با ایران انجام نداده بلکه برای فروش سه موتور دیگر Tay به شرکت هواپیمایی آسمان (در مجموع ۴ موتور Tay ) توافق کرده است.

وی افزود: سهم این شرکت برای فروش موتور کمتر از ۱۰ درصد است بنابراین رولز رویس برای فروش موتور کامل tay نیازی به دریافت مجوز اوفک ندارد اما مقامات این شرکت اعلام کرده اند که تقاضای اخذ مجوز از اوفک کرده اند.

در خبری که از سوی وزارت راه و شهرسازی رسانه ای شد، شرکت هوایی آسمان با شرکت رولزرویس در زمینه  خرید ۱۰۰ دستگاه موتور Tay-۶۵۰ و تسهیل در تأمین قطعات یدکی برای تعمیر موتور در ایران  توافق کردند که اجرایی‌شدن مراحل تکمیلی انجام این توافقات، منوط به حل مشکل نقل و انتقالات مالی است.