واکنش صندوق بین‌المللی پول به تحریم‌های ایران

کارشناسان صندوق بین‌المللی پول اعلام کردند بلاتکلیفی درمورد سرنوشت تحریم‌های ایران برای اقتصاد این کشور بازدارنده خواهد بود.

گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول به تحریم‌های جدید دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، اشاره دارد که به بهانه انجام آزمایش‌های موشکی علیه ایران وضع شدند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ایران یک موشک میان برد آزمایش کرد و کاخ سفید مدعی شد این آزمایش موشکی ناقض قطعنامه شورای امنیت است که ایران را از آزمایش موشکهایی که امکان حمل کلاهک هسته‌ای دارند منع می‌کند.

 

کابینه ترامپ مدعی شد آمریکا و متحدانش بیش از حد نسبت به رفتار ایران مدارا کرده‌اند. در تحریم‌های جدید دولت دونالد ترامپ که ماه گذشته وضع شد، افراد و شرکت‌های حامی برنامه موشکی بالستیک ایران و نیروی سپاه پاسداران هدف قرار گرفته‌اند.

 

گزارش سالانه صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد ایران "بررسی ماده چهارم" نام دارد و در تیتر آن آمده است: بلاتکلیفی مجدد درباره تحریم‌ها موجب ناامیدی می‌شود.

 

کارشناسان صندوق بین‌المللی پول در ارزیابی خود آورده‌اند: سود ایران از افزایش تولیدات نفت بیشتر خواهد شد. انتظار می‌رود اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ رشد ۶. ۶ درصدی را تجربه کند و سپس به ۳. ۳ درصد کاهش خواهد یافت.

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: وضع مجدد تحریم‌ها به کاهش چشمگیر سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در ایران منتهی می‌شود و با خروج سرمایه‌ها از این کشور، ارتباط تجاری و مالی ایران با جهان قطع خواهد شد.