مجتبی ثمره هاشمی که در مراسم آغاز به کار ستاد هدفمندسازی یارانهها و سامانه اعلام قیمتها در وزارت بازرگانی سخن میگفت، با تاکید بر اهمیت و ضرورت اطلاعرسانی دقیق در اجرای طرح هفمندسازی یارانهها، گفت: اکنون یک اجماع ملی برای اجرای طرح هدفمندسازی یارانهها بوجود آمده است که در طول تاریخ کشورمان بینظیر است و مردم علاقمند به مشارکت در اجرای این طرح هستند و قاعدتاً باید در این رابطه، در جریان اخبار و اطلاعات صحیح و شفاف باشند.

به گزارش مهر، وی افزود: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها گام بزرگی در راه اجرای عدالت است و تمام نیروهایی که در اجرای این طرح فعالیت می‌کنند، باید بدانند این کار مجاهدت فی‌سبیل‌الله و خد‌مت به مردم است.

مشاور عالی رئیس جمهوری با اشاره به تجربه وزارت بازرگانی در تنظیم بازار شب عید گذشته و رضایت مصرف‌کنندگان از وضعیت بازار، گفت: در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، نگرانی عمده مردم این است که واقعی شدن قیمت‌ها باعثافزایش غیرواقعی قیمت برخی کالاها شود که با تدابیر وزارت بازرگانی و با توجه به تجربیات موفق این وزارتخانه در نظارت و تنظیم بازار، این نگرانی‌ها رفع خواهد شد.

ثمره هاشمی در پایان به اهداف و نتایج اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد. وی صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، بهینه شدن تولید و رقابتی شدن بازار را از نتایج عمده اجرای این طرح دانست.